PUTNIK IZ DALEKA

OTKRIĆE BEZ PRESEDANA: Misteriozni asteroid u obliku cigare stigao je iz sasvim drugog solarnog sustava

Stjenoviti objekt u obliku cigare otkriven u svemiru prošlog mjeseca došao je iz drugog solarnog sustava, izjavili su astronomi u ponedjeljak nakon što su potvrdili observaciju bez presedana.

Ovo bi nam otkriće moglo pružiti odgovore na pitanje kako su formirani drugi solarni sustavi, piše Yahoo News.

Jedinstven oblik

Asteroid, koji je nazvan Oumuamua (‘prvi izviđač’ na havajskom), dug je 400 metara i jako izdužen, te mu je duljina i do deset puta veća od širine. Prvi ga je otkrio teleskop na Havajima.

Ovakav neobičan oblik nema para među nekih 750.000 asteroida i kometa nastalih u našem solarnom sustavu.

Znanstvenici su zaključili kako je ova stvar izduženog oblika iz drugog solarnog sustava na temelju podataka o njenoj orbiti.

Asteroidi kao što je Oumuamua ulaze u naš solarni sustav u prosjeku jednom godišnje, tvrde znanstvenici. No teško ih je pratiti i nisu bili otkriveni sve do sada, zahvaljujući jačim teleskopima.

Prikupljeni podaci sugeriraju kako je ovaj objekt lutao kroz našu galaktiku stotinama milijuna godina bez da je završio ni u jednom zvjezdanom sustavu, sve dok nije došao u naš.

SNIMLJEN PRVI ASTEROID KOJI NAS JE POSJETIO S DRUGE ZVIJEZDE: ‘Zbog ovoga smo osjetili trnce niz kičmu’

“Već desetljećima teoretiziramo da takvi međuzvjezdani objekti postoje, i sada, po prvi puta, imamo direktan dokaz o njihovom postojanju”, rekao je Thomas Zurbuchen, administrator NASA-inog Direktorata za znanstvene misije u Washingtonu.

“Ovo povijesno otkriće otvara novi prozor u proučavanje formiranja drugih solarnih sustava”, dodao je.