NIT' JE KOMET NIT' ASTEROID: NASA priznala da nemaju pojma što to juri prema Zemlji

Foto: NASA/JPL-Caltech

Sljedećeg mjeseca će pored Zemlje proletjeti vrlo neobično nebesko tijelo – njegove karakteristike su toliko čudne da čak ni najveći NASA-ini stručnjaci ne znaju o čemu je riječ.

7.1.2017.
NASA/JPL-Caltech

Objekt naziva 2016 WF9 uočen je u studenome prošle godine, u NASA-inom projektu NEOWISE, kada su zapravo ptrivena dva nebeska tijela.

Znanstvenici vjeruju da je objekt širok jedan kilometar, a najbliže Zemlji, na udaljenosti od 51 milijun kilometara, naći će se 25. veljače, objavila je NASA.

Trenutno se približava orbiti Jupitera. A prije nego što se okrene oko Zemlje i vrati u vanjski dio Sunčevog sustava, proći će ispod Asteroidnog pojasa i Marsa.

2016 WF9 je prilično zbunio NASA-ine stručnjake koji još uvijek ne znaju je li to komet, asteroid ili nešto treće.

NASA SNIMILA 'NEBESKO ČUDO': /

Veličanstven prizor galaktike udaljene 370 milijuna godina od Zemlje

NASA SNIMILA 'NEBESKO ČUDO': /

Veličanstven prizor galaktike udaljene 370 milijuna godina od Zemlje

Možda je nekada bio komet

"Ne zna se je li taj objekt možda nekada bio komet, ali nas uči tome da je granica između kometa i asteroida vrlo nejasna... Tko zna, možda je vremenom izgubio svoje prave karakteristike koje se sada možda nalaze ispod njegove površine", otkrio je James 'Gerbs' Bauer, zamjenik direktora NASA-inog Laboratorija za raketnu propulziju.

Prema općem pravilu, asteroidi su stjenoviti ili imaju više metala, dok su kometi najčešće više "ledeni".

2016 WF9 je taman i nema refleksiju, što je odlika komete, ali nema karakterističnu prašinu niti plinoviti rep koji definira komete.

"Riječ je o vrlo tamnim objektima", kaže Joseph Masiero, znanstvenik iz projekta NEOWISE. "Možemo ih usporediti s novim slojem asfalta na cesti. To bi izgledalo tamno poput ugljena, a ovi objekti bi mogli biti čak i tamniji".

No iz NASA-e poručuju da, unatoč tome što se još ne zna o čemu je točno riječ, nema baš nikakve opasnosti za Zemlju.

Drugi je, nema sumnje, komet

Drugo nebesko tijelo detektirano u projetu NEOWISE nazvano je C / 2016 U1 Neowise. Za razliku od neobičnog 2016 WF9, približavanjem Suncu oslobađa prašinu i vrlo je jasno da je riječ o kometi.

Komet se može vidjeti iz sjeverne hemisfere sve do kraja ovog tjedna, a astronomi kažu je da postoji dobra šansa da ga se vidi i kroz obični dvogled.

Objekt će doći do najbliže točke Suncu unutar orbite Merkura 14. siječnja prije nego se vrati prema vanjskom dijelu Sunčevog sustava u orbiti koja traje tisućama godina.

Ni ovaj komet ne predstavlja nikakvu opasnost za naš planet.