Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Neobičan smrad u zrakoplovima može biti opasan za posadu i putnike

Ako u zrakoplovu zaudara po mokrim čarapama, lako je moguće da je u pitanju nešto drugo, a ne putnik na susjednom sjedalu. Sličan smrad opisuju stjuardi i putnici prilikom takozvanog ‘fume eventa’ ili slučaj ispušnih plinova u kabini zrakoplova.

Slučajevi neugodnih mirisa događaju se u kabinama, kada štetne pare od motornih ulja kroz kompresore turbina dospiju u ventilacijski sustav. One sadrže otrovne sastojke, koji dospijevaju u ljudski živčani sustav – i mogu dovesti do nepopravljive zdravstvene štete.

Slučaj iz 2012.

U Njemačkoj je 2012. godine novinske naslove punio slučaj zrakoplova Airbus Lufthansine kćeri Germanwingsa, koji se umalo srušio. Dva pilota su navodno u kokpitu udisala kontaminirani kabinski zrak i pokazivali su znakove trovanja. Oni su zamalo izgubili svijest i uz veliki trud su u konačnici uspjeli sigurno prizemljiti zrakoplov u zračnu luku Köln/Bonn, piše Deutsche Welle.

Zabilježeno 663 tzv. ‘fume event’ incidenata

Prema najnovijim podacima saveznog ureda za istraživanje zrakoplovnih nesreća između 2006. i 2013. godine zabilježeno je oko 663 tzv. ‘fume event’ incidenata. Pritom je kod deset takvih slučajeva došlo do “trajnih zdravstvenih oštećenja”, navodi se u studiji. Analiza podataka pokazala je “jasna upozorenja koja ukazuju na opterećenja opasna po zdravlje za pilote i kabinsko osoblje u smislu medicine rada.” Drugim riječima: rizik za posadu i putnike.

Reakcije ljudi su različite

U gotovo svim suvremenim zrakoplovima zrak za kabine se zapravo ne filtrira već se uzima iz turbina, koje koriste takva ulja. Pritom i najmanje kapljice mogu iscuriti, brzo ispariti i kroz klimatizacijski sustav dospjeti u kabinu.

Prilikom udisanja tih otrova ljudi reagiraju vrlo različito. Dok jedni pate od glavobolje, nadražene sluznice, mučnine, nesanice, drhtanja, ili čak od smetnji u pamćenju i koncentraciji, kod drugih nema baš nikakvih simptoma. Zbog toga je do sada zapravo bilo vrlo teško posljedice po zdravlje dovesti izravno u vezu s tim otrovom u kabinskog zraku.

Frank Bartram

, liječnik specijalist opće i ekološke medicine imao je za pacijente više pilota i članova posade zrakoplova, koji su pokazivali znakove trajnih zdravstvenih posljedica nastalih usljed udisanja otrova.

“Svi oni imali su genetske devijacije, koje ti organofosfati lošije ili uopće ne razgrađuju, ili dopuštaju da u tijelu postanu još i otrovniji”, objašnjava ovaj stručnjak u razgovoru za Deutsche Welle.

http://www.dw.de/opasnost-od-trovanja-u-zrakoplovu/a-17830126

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr