NATJERALA IH GLAD: / Znanstvenici otkrili zašto su nastale biljke mesožderke

Foto: Wikimedia

Po prirodnom stanju stvari, životinje su te koje jedu biljke. No postoji par biljnih vrsta koje su preokrenule to pravilo naglavačke.

7.2.2017.
Wikimedia

Znanstvenici su sada otkrili genetsku povijest jedne od najbizarnijih vrsta mesojednih biljaka piše The Sun.

NAJNOVIJI USPJEH DRUŠTVENIH MEDIJA: /

Na Facebooku otkrivena nova vrsta biljki mesojeda

NAJNOVIJI USPJEH DRUŠTVENIH MEDIJA: /

Na Facebooku otkrivena nova vrsta biljki mesojeda

Različiti djelovi svijeta, ali ista genetska povijest

Tim stručnjaka sa Sveučilišta u Buffalu analizirao je nekoliko vrsta biljke tropski vrčevac (Nepenthes), koja jede insekte tako da ih privuče u zamku koja izgleda poput vrča, te ih zatim probavi.

Neke varijacije ove neobične biljke izgledaju oput ljudskih očiju, zbog čega su još jezivije.

Znanstvenici su otkrili kako različite varijacije tropskog vrčevca pronađene na raznim stranama svijeta pokazuju "nevjerojatno sličnu" genetsku povijest.

"To navodi na zaključak kako postoje izrazito ograničeni načini da se postane mesojedna biljka", rekao je biolog sa Sveučilišta u Buffalu Victor A. Albert.

"Ove biljke imaju genetski pribor, i pokušavaju doći do odgovora na pitanje kako biti u stanju probavljati životinjsko meso. I na kraju sve dođu do istog rješenja."

Foto: Wikimedia

Tropski vrčevac ubija tako što namami inskte u "list u obliku čašice s voštanom, skliskom unutrašnjosti koja otežava penjanje van".

Jednom nakon što padnu unutra, nesretne žrtve budu probavljene i apsorbirane.

Tajna je u enzimima

Najnovije istraživanje sugerira kako različite vrste biljaka koje jedu insekte koriste jako sličan oblik probavnog enzima.

Vjeruje se kako je ovaj smrtonosni sok evoulirao od enzima kojeg su biljke ranije koristile za samoobranu, a koji se polako pretvorio u kemikaliju za ubijanje jer biljke nisu imale ništa drugo za jesti. Jedan drugi enzim služi razgradnji hitinske ovojnice, dok treći pomaže izvlačenju hranjivih tvari iz probavljenog insekta.

"Mesojedne biljke često žive u okolišu koji je siromašan potrebnim hranjivim tvarima, tako da njihova sposobnost ta uhvate i probave životinje može biti nužan zbog nedostatka drugih izvora hranjivih tvari", rekao je Kenji Fukushima iz Nacionalnog instituta osnovne biologije u Japanu.