NASA OBJAVILA SENZACIONALNO OTKRIĆE: / 'Dokazi upućuju da na Europi postoji golemi ocean'

Foto: NASA
26.9.2016.
NASA

Kako je već ranije objavila NASA, riječ je o novim saznanjima vezanima uz aktivnosti na Jupiterovu ledenom mjesecu Europi do kojih se došlo s pomoću teleskopa Hubble. NASA-ini znanstvenici predstavili su snimke s Hubblea, koje datiraju iz 2014. godine, a nude dokaze koji bi mogli upućivati na postojanje oceana ispod debele ledene površine Europe. Ako ispod površine Europe postoji voda, onda je moguće da ondje ima i života. A ako ocean ispod površine Europe doista postoji, onda u njemu ima dvostruko više vode nego u svim oceanima na Zemlji zajedno.

ŠTO SU OTKRILI? NASA /

najavila 'iznenađujuće dokaze' o aktivnostima na Jupiterovom mjesecu Europi

ŠTO SU OTKRILI? NASA /

najavila 'iznenađujuće dokaze' o aktivnostima na Jupiterovom mjesecu Europi

Uvjeti povoljni za život?

Na telekonferenciji su sudjelovali Paul Hertz, ravnatelj odjela za astrofiziku u sjedištu NASA-e u Washingtonu, astronom William Sparks sa Space Telescope Science Instituta u Baltimoreu, Britney Schmidt, asistentica na Institutu za tehnologiju Sveučilišta u Atlanti, te Jennifer Wiseman, starija znanstvenica na projektu Hubble u NASA-inom centru za svemirske letove u Marylandu.

Površina Europe prekrivena je ledenom korom debelom nekoliko kilometara, a prema predočenim snimkama, na kojima se, kao i na onima iz 2012. vide eruptirajući mlazovi vodene pare, ispod te ledene površine mogao bi se nalaziti golemi ocean s moguće povoljnim uvjetima za život, objavili su NASA-ini znanstvenici.

Hertz je tijekom telekonferencije kazao da NASA radi na misiji koja bi Europu, koju je nazvao 'zanimljivim svijetom', istražila iz blizine.

"Mi smo nestrpljivi i htjeli bismo to već sada, no kako ne možemo letjeti blizu Europe, najviše što možemo jest promatrati je s pomoću Hubblea", kazao je Hertz.

20:51 Na pitanje jednog izvjestitelja što bi snimljeni fenomen bio ako nije perjanica vodene pare, odgovoreno mu je da "u ovom trenutku nema niti jednog drugog uvjerljivog i logičnog objašnjenja".

20:47 Astronom William Sparks rekao je da su snimke načinjene u ultraljubičastom dijelu spektra i na granici mogućnosti Hubblea, pa će biti potrebno još dodatnih potvrda. Mlazovi, odnosno 'perjanice' vodoskoka, uočavaju se na snimkama kao tamne sjene na svijetloj pozadini Jupitera.

20:35 Snimke koje je danas objavila NASA datiraju iz 2014. godine i još ne potvrđuju da na Europi doista ima vode, ali je ta pretpostavka sada mnogo čvršća nego što je bila prije. Na pitanje novinara kako to da su danas prikazane snimke iz 2014. godine, NASA-ini znanstvenici odgovorili su da "znanost mora biti vrlo oprezna" i da je stoga "trebalo vremena da se podaci analiziraju" prije nego što budu objavljeni.

Riječ je o "statistički znakovitom dokazu", kažu. Snimke s Hubblea datiraju, naime, iz siječnja, ožujka i travnja 2014. godine.

20:29 NASA je objavila da snimke erupcije vodene pare na površini Jupitera nude nove dokaze koji bi mogli potvrditi mogućnost da se ispod površine Europe nalazi veliki ocean vode.

20:22 NASA-ina promatranja Europe, Jupiterova mjeseca prekrivenog ledom, nude dokaze vodoskoka vodene pare što upućuje na to da se ispod površine nalazi golemi ocean, objavili su znastvenici NASA-e.

20:15 NASA-ini znanstvenici objavili su da je teleskopom Hubble snimljena erupcija vodene pare na površini Jupiterova mjeseca Europe. Snimke su iz 2014. godine, a Hubble je istu pojavu snimio i 2012. godine.

Vodoskoci vodene pare na Europi

Zajedničkim američko-europskim teleskopom Hubble prije četiri godine snimljene su fotografije velikih vodoskoka vodene pare koji su izbijali iz pukotina na ledenoj površini Europe sežući i do 200 kilometara uvis. U međuvremenu postojanje tih vodoskoka nije potvrđeno, a slična je pojava uočena i snimljena 2014. godine.