NASA SE ZBUNJENO ČEŠKA: / Bizarni šesterokut na Saturnovom sjevernom polu mijenja boju

Foto: NASA

NASA svemirska letjelica Cassini nedavno je uočila da je Saturnov sjeverni pol posljednih godina prošao kroz tajanstvenu promjenu.

27.10.2016.
NASA

U razmaku od četiri godine formacija šesterokuta na sjevernoj hemisferi Saturna od plave je postala zlata. Promjena boje je zbunila znanstvenike, koji pokušavaju shvatiti što je uzrokovalo tu drastičnu promjenu.

NEOBIČNA USPOREDBA: /

Na Saturnovom mjesecu otkrili 'dalmatinerski krajolik'

NEOBIČNA USPOREDBA: /

Na Saturnovom mjesecu otkrili 'dalmatinerski krajolik'

Na Saturnovom sjevernom polu bjesni oluja promjera većeg od 32.000 kilometara i intrigira znanstvenike otkad je otkrivena.

No, u zadnje vrijeme više konfuzije unosi činjenica da usporedba fotografija iz 2012. i 2016. godine ukazuje da je "heksagon" promijenio boju, koja je od nekoć plave postala žućkasto-zlata.

Zbunjujući šesterokut

Sonda Cassini promatra planet s prstenima od 2004. godine i snima gomile fotografija. Promjena u boji postupno dolazi do izražaja na fotografijama snimljenima od studenog 2012. do rujna 2016.

Tajanstveni šesterokutni uzorak u oblacima na Saturnovoj sjevernoj polutki ukazuje na aktivnost u tamošnjoj atmosferi. Stručnjaci vjeruju da šesterokutni oblik može biti posljedica različitih stupnjeva brzine vjetra na Saturnu.

Foto: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute/Hampton University/Nasa
Foto: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute/Hampton University/Nasa

Saturn je drugi najveći planet u Sunčevom sustavu, ako i najveći – Jupiter – također je plinovit, a uglavnom je sastavljen od vodika, metana i helija.

Unatoč iznenadnoj promjeni, astronomi i znanstvenici već imaju neke potencijalne uzroke neobičnog fenomena.

Neki kažu da se promjena boje može pripisati promjenama godišnjih doba na planetu. Boja može varirati ovisno o količini sunčeve svjetlosti koja je odgovorna za nastanak aerosola u atmosferi.

VIDEO: /

Na Saturnu snimili divovski uragan, 20 puta veći nego na Zemlji!

Odgovor ćemo malo pričekati

"Konkretno, promjena od plavičaste boje na više zlatne nijanse može biti posljedica povećanog nastanka fotokemijskih izmaglica u atmosferi jer se sjeverni pol približava ljetnom solsticiju, koji će se dogoditi u svibnju 2017. godine", objavila je NASA.

Šesterokutni oblik koji mijenja boju može biti i šestostrana mlazna struja koja sprečava čestice izvana da prodru do planeta. jedini je problem što trenutno nema dovoljno dokaza niti studija koje bi potvrdile valjansot tih teorija.

Jedno je, međutim, sigurno: neobični šesterokutni oblik na "vrhu" Saturna očito je promijenio boju, a zašto, to će nam u godinama koje slijede objasniti astronomi i znanstvenici.