JOŠ PAR GODINA ISTRAŽIVANJA

NA KORAK DO LIJEKA: Znanstvenici izbrisali HIV iz živog tkiva laboratorijskih životinja

Znanstvenici su prvi put uspjeli ukloniti DNK iz HIV-a koji se nalazio u živom tkivu, što otvara mogućnost za razvoj prvog pravog lijeka protiv ovog virusa.

Trenutno liječenje bolesti podrazumijeva upotrebu lijekova koji suzbijaju broj virusa u organizmu, tako da se imunnološki sustav može boriti protiv njih, ali sada su američki znanstvenici uspjeli ukloniti DNK iz najčešćeg soja – HIV-1 – iz nekoliko organa inficiranih miševa i štakora.

Isti tim je u travnju uspješno eliminirao virus iz ljudskih stanica u laboratoriju, ali rad objavljen u časopisu Nature otkriva da su isto uspjeli i kod živih životinja.

DJELOTVORNA BILJKA: Zaražen HIV-om 30 godina preživljava zahvaljujući ginsengu

Kod postojećih terapija HIV-a, u slučaju komplikacija, virus se može brzo početi razmnožavati i dovesti do razvoja AIDS-a.

Ovog puta istraživači su koristili posebno adaptirani virus, kako bi dostavili sustav za mijenjanje genoma do stanica.

Važan pokazatelj

“Sposobnost rAAV sustava da prodre do mnogih organa u kojima se nalazi genom HIV-1 i izmijeni DNK virusa je važan pokazatelj da ova strategija može spriječiti i reaktivaciju virusa iz latentno inficiranih stanica i potencijalno služiti kao lijek za pacijente s HIV-om”, kaže voditelj istraživanja profesor Kamel Khalili sa Sveučilišta iz Temple.

Ipak, on i njegovi kolege se ne usuđuju nagađati hoće li se i kada njihova tehnika primejnjivati u liječenju pacijenata. Plan je da se to dogodi u idućih nekoliko godina, ali je prethodno potrebno provjeriti njenu djelotvornost i sigurnost kod krupnijih sisavaca, kako bi bilo odobreno i testiranje na ljudima.

NJEMAČKI ZNANSTVENICI: Uspješno testirali genetsko liječenje zaraze HIV-om