MARSOVSKI SKANDAL: / Vodu na Marsu otkrili su još sovjetski znanstvenici

Foto: Thinkstock

U moskovskom Institutu za svemirska istraživanja (IKI) već je odavno poznato što se dogodilo s marsovskom atmosferom, davno prije američkog otkrića.

28.11.2015.

Ruska Akademija znanosti žalila se da su NASA-ino takozvano 'novo otkriće s Marsa' već otkrili sovjetski znanstvenici prije nekoliko desetljeća. Po njima, otkriće o razlogu nestanka atmosfere i vode s Marsa ne pripada NASA-i.

CRVENI PLANET BIO JE SLIČAN ZEMLJI: /

Atmosferu Marsa uništilo je Sunce

CRVENI PLANET BIO JE SLIČAN ZEMLJI: /

Atmosferu Marsa uništilo je Sunce

Takozvana 'nova' informacija o nestanku marsove atmosfere, kao i o gubitku vode koju je NASA objavila prije dva tjedna nije ništa drugo nego razrada konvencionalne procjene koje su originalno postavila sovjetska interplanetarna iostraživanja.

"NASA nije objavila nikakve nove podatke", tvrdi Oleg Weisberg, glavni znanstvenik u Laboratoriju za solarni vjetar Instituta za svemirska istraživanja.

Ranija otkrića

Weisberga je citirala i službena web stranica Instituta za svemirska instraživanja, navodeći "... Žalosno je da naše američke kolege nisu snašle za shodno navesti ranija otkrića".

Sovjetske istraživačke sonde Mars 2, 3 i 5 bile su prve u marsovoj atmosferi, i prve koje su vršili istraživanja iste. Još u sedamdesetima otkrivena je Marsova magnetosfera, i snimljen je tok atmosferskih iona, koje je odnosio solarni vjetar.

"Već onda, moj mladi kolega Anatolij Bogdanov, koji je isto radio za IKI, i ja objavili smo rezultate koji su nas mjerenjem toka iona doveli do zaključka da ih solarni vjetar odnosi toliko puno da je to sigurno rezultiralo velikim gubitkom Marsove atmosfere tijekom cijelog postojanja planeta", objavio je ruski znanstvenik.

Precizni podaci

"Zahvaljujući sondi Mars 5, znanstvenici su uspješno identificirali da je brzina gubitka materijala iz atmosfere dosegla četvrtinu kilograma po sekundi", kaže glavni istraživač Laboratorija za solarne vjetrove.

Uz to, sve je te rezultate "eksperimentalno potvrdio sovjetski satelit Fobos 2 još 1988. godine, kao i Mars Express (ESA)".

Nedavno je NASA službeno objavila da su izmjerili gubitak mase atmosfere Marsa od 100 grama po sekundi.