Znanstvenici su otkrili nešto o dinosaurima što bitno mijenja način na koji smo ih dosad zamišljali

Znanstvenici su istražili dentalnu anatomiju dinosaura i današnjih reptila

FOTO: Screenshot

Novo istraživanje znanstvenika sa Sveučilišta Toronto sugerira da su dinosauri teropodi imali usne i desni koji su pokrivali većinu njihovih zuba, prenosi CNN, što bitno mijenja način na koji danas popularno prikazujemo dinosaure.

Paleontolog Robert Reisz predstavio je istraživanje u petak na godišnjem skupu Kanadskog udruženja paleontologa za kralježnjake. “Zbog popularne kulture zamišljamo da su dinosauri izgledali strašnije, ali to nije tako”, napisao je Reisz u objavi za medije.

Kako bi testirao svoju hipotezu o usnama i desnima koji su skrivali zube teropoda dok im je čeljust bila zatvorena, Reisz je sa svojim kolegom Derekom Larsonom istražio dentalnu anatomiju teropoda i današnjih reptila, uključujući krokodile i monitor guštere.

Štitile zubnu caklinu od isušivanja

Zubi na krokodilima se ističu, dok se zubi kod monitor guštera nalaze iza usana prekrivenim ljuskama slično kao kod Velociraptora koji su prikazani i u filmu Jurski park. Reisz tvrdi kako su usne štitile zubnu caklinu od isušivanja.

Velociraptor
Velociraptor Flickr/A.Davey

“Mislimo da hidriranje zubne cakline nije bilo moguće ako su zubi bili trajno izloženi”, rekao je Reisz. Kako bi testirali svoju teoriju, znanstvenici su istraživali kljove, zube kopnenih sisavaca koji nemaju caklinu i usporedili ih s zubima teropoda koji imaju dobro očuvanu caklinu.

Usporedba s krokodilima

Zaključili su da zubi teropoda nisu bili trajno izloženi vanjskim utjecajima već da su ih štitile usne, i to prekrivene ljuskama.

No, onda se nameće pitanje zbog čega su zubi krokodila, najbližih rođaka dinosaura, onda nezaštićeni i vire prema van. No, Reisz objašnjava kako je to zato jer su krokodili životinje koje provode vrijeme ispod vode, zbog čega njihovim zubima ne treba hidriranje, za razliku od dinosaura koji su uglavnom bili kopnene životinje.