Liječnici će pomoću daha pacijenta otkrivati rak

Izraelski znanstvenici najavili su uporabu aparatića za testiranje daha pacijenta uz pomoć kojega se može razlikovati ne samo ‘zdrav’ i ‘maligni’ dah već i dijagnosticirati najčešći oblici raka pluća, dojke, debeloga crijeva i prostate.

Aparatić je već popularno nazvan “elektronički nos”. Riječ je o nanoprocesorima koji otkrivaju različite supstancije koje se emitiraju s površine kancerogenih stanica u nastanku. Tako primjerice, preko daha pacijenta liječnici mogu otkriti tumor pluća, piše Večernji list.

Znanstvenici su naime zaključili da razvoj tumora prate genske i proteinske promjene koje mogu “stvoriti” određene organske sastojke prisutne u dahu. Rezultati istraživanja objavljeni su u stručnom časopisu British Journal of Cancer.

“Zahvaljujući molekularno-biološkoj revoluciji i dekodiranju ljudskog genoma, iz dana u dan u onkologiji ima pomaka. Primjerice, već se uvelike koristi antigen iz krvi za rano otkrivanje raka prostate. S napretkom tehnologije otvaraju se nove poveznice za razlikovanje najsitnijih odstupanja od normale iz krvi, genskom analizom komadića kože ili iz daha. Traženje bolesti u što ranijoj fazi – iz krvi, daha, sline, svejedno, izvanredan je pomak kojim se i u onkologiji slaže mozaik”, kaže prof. dr. Eduard Vrdoljak, šef Klinike za onkologiju KBC-a Split, a prenosi Večernjak.