Ipak ništa od najavljivanog spektakla na nebu!

Najavljivali su ga nebeskim spektaklom stoljeća. Sjajnijim čak od Venere na noćnom nebu, a pričalo se da će biti vidljiv i danju.

23.11.2013.

Otkriven je prošle godine. Uočila su ga dva ruska astronoma amatera, ubrzo shvativši da je riječ o novopridošlici u Sunčevom sustavu. Komet ISON stiže iz Oortovog oblaka, područja udaljenog od Sunca jednu svjetlosnu godinu. No čini se da ovaj komet ipak neće prirediti spektakl kakav se očekivao.

''To će vjerojatno biti razočaranje stoljeća. Imali smo još ovakvih kometa, za koje smo se nadali da će biti nešto posebno, kao što je komet Kohoutek, pa na kraju nije bilo spektakla. Postoji velika vjerojatnost da se jezgra bude vidjela samo teleskopom'', rekao je voditelj Zvjezdarnice Višnjan, Korado Korlević.

Kometi su nepredvidljiva svemirska tijela, pa nije, dodaje, isključeno i da obični građani uživaju u prizoru njegova isparavanja.

Na milijun kilometara od Sunca

"Ono što ćemo vidjeti kad izađe iz sjaja Sunca i ako bude došlo do velikog isparavanja, bit će njegov rep, koji će sigurno biti interesantan za promatranje'', rekao je.

''Najbliži Suncu bit će 28. ovog mjeseca. Približit će mu se na svega milijun kilometara, što je daleko manje od promjera samog Sunca. ISON će biti vidljiv golim okom početkom prosinca, na jugoistočnom dijelu neba, netom prije izlaska Sunca'', otkrio je stručni suradnik zagrebačke Zvjezdarnice Ivan Romštajn.