Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Organizam se prilagodi

IPAK JE NUŽNO ZA ZDRAVLJE: Vježbanjem možda i nećete skidati kile

Svi mi znamo kako, da bi izgubili težinu, moramo više vježbati kako bi sagorili što više kalorija, kao i jesti kontrolirane porcije određene hrane.

Ali izgleda da previše dobrih stvari, u ovome slučaju fizičke aktivnosti, možda i nije tako dobro koliko mnogi misle. Naime, istraživanje pokazuje kako se naše tijelo prilagodi pojačanim fizičkim aktivnostima, te da ako vježbamo duže vrijeme na kraju trošimo podjednako kalorija kao i osobe koje se dosta manje kreću.

FANTASTIČNA VIJEST ZA LJENJIVCE Ne, vježbanjem NEĆETE smršavjeti

Kada pretili ljudi pojačaju svoje fizičke aktivnosti, to obično rezultira i značajnim gubitkom težine, ali taj se gubitak često smanji nakon par mjeseci. Čak i kad neki ljudi još i dodatno pojačaju vježbanje, kile se ipak više ne gube.

Ono što novo istraživanje pokazuje je da postoji veliki skok u potrošnji energije, ili sagorjevanju kalorija, kada inače fizički neaktivni ljudi počnu s umjerenim vježbanjem, ali sličan skok u potrošnji energije ne dogodi se kada ljudi počnu sudjelovati u još intenzivnijem vježbanju.

78190933
Fizička aktivnost je bitna, ali nije dovoljna za skidanje viška kila zbog prilagodbe organizma na povećano trošenje energijeFoto: Thinkstock

Zanimljivo, to bi moglo objasniti još jednu neobičnost koju su primjetili biolozi pri proučavanju kako energiju troše tijela lovaca sakupljača, koji vode izrazito aktivne živote, hodajući prelaze velike udaljenosti i rade težak fizički rad.

“Unatoč visokom stupnju fizičke aktivnosti, otkrili smo kako ti ljudi dnevno troše podjednake količine energije kao i oni koji žive više sjedilačkim, moderniziranim životom Sjedinjenih Država i Europe”, objasnio je Herman Pontzer, suautor istraživanja.

BEZ VJEŽBE, BEZ GLADOVANJA: Za 10 dana smršavite jedan konfekcijski broj

“To je bilo pravo iznenađenje, i nagnalo me na razmišljanje o povezanosti između aktivnosti i trošenja energije”, rekao je.

Kako bi to provjerili, Pontzer i njegov tim mjerili su sedam dana dnevn utrošak energije preko 300 ludi iz pet zemalja. Podaci su pokazali postojanje slabog povećanja potrošnje energije kada bi ljudi započeli s režimom fizičkih aktivnosti te da postoji točno određeni trenutak tijekom umjerene tjelovježbe kada ljudi sagorijevaju oko 200 kalorija više nego što bi bez vježbanja.

Ali otkriveno je da preko te količine vježbe ljudi ne dobivaju ništa u smislu potrošnje energije, jer se tijelo prilagodi na pojačanu aktivnost.

dv2014008
Pravilna prehrana nešto je što se ne može ignorirati zbog pojačanog vježbanjaFoto: Thinkstock

“Vježbanje je stvarno važno za vaše zdravlje”, nastavlja Pontzer.

“To je prva stvar koju spomenem svakome tko upita za implikacije tjelovježbe. Postoje tone dokaza kako je fizičko vježbanje bitno kako bi nam i tijelo i um ostali zdravi, i ovo istraživanje nikako ne mijenja tu činjenicu. Ono što naš znanstveni rad dodaje je kako se moramo fokusirati i na prehranu, posebno kada želimo upravljati svojom tjelesnom težinom i spriječiti nezdravi povratak na prijašnje stanje”.

Znanstvenici kažu kako njihovo istraživanje jednostavno pokazuje kako trebamo prestati automatski pretpostavljati kako povečana fizička aktivnost nužno znači i povečano sagorijevanje kalorija, jer da povezanost nije tako jednostavna.

I LIJEČNICI JE VOLE: Refleksologijom se možete sami riješiti bolova, migrena, mršaviti…

 

Povratak na Net.hr