PRETHISTORIJSKI DIV

GRANDIOZNO OTKRIĆE U ‘JURSKOM PARKU’: Paleontolozi pronašli najveći otisak stopala dinosaura ikad otkriven

Skupina paleontologa otkrila je trag stopala dugačak oko 1.7 metara te vjeruju kako je riječ o najvećem stopalu dinosaura ikada otkrivenom.

Paleontolozi su u australskom ‘Jurskom parku’ otkrili nevjerojatno velik otisak stopala, dugačak 1.7 metara, utisnut u pješčanu stijenu koja se prostire duž Obale u zapadnoj regiji Kimberley.

Divovski otisci, prema mišljenju paleontologa, ostavili su dinosauri vrste Diplodoku te su srušili posljednje zabilježeni rekord u veličini pronađenog otiska koji je iznosio 1.6 metara. Taj je otisak pronađen prošle godine u mongolskoj pustinji.

Magično mjesto

Dr. Steve Salisbury, paleontolog sa Sveučilišta u Queenslandu, procjenjuje da je dinosaur koji je ostavio ovaj trag bio „ogroman”, za ovakvo stopalo morao je biti širok 5.5 metara, u boku. Za usporedbu, najviše žirafe visoke su oko 5 metara.

‘Ovo je magično mjesto, Australija dokazano ima svoj Jurski park i to u spektakularnom ambijentu – u pustinji’, rekao je Salisbury.

Na tisuće tragova

Postoje na tisuće tragova, od kojih se za njih 150 pouzdano može odrediti kojoj od 21 vrste dinosaura pripadaju, odnosno koje od četiri glavne vrste dinosaura su nastanjivale ovo područje.

‘Te su životinje zaista postojale. Kretale su se ovim područjem, a ovi tragovi su dokaz da su se nalazili na području Kimberlya prije 130 milijuna godina’, rekao je.

Znanstvenici su otkrili tragove četiri različite vrste dinosaura – dvije noge biljojeda i šest vrsta oklopnih dinosaura, uključujući Stegosaursa, čiji trag nikad prije nije viđen u Australiji.

Znanstvenici su proveli više od 400 sati istražujući tragove uz pomoć lokalnog stanovništva, a 2011. godine, područje je proglašeno nacionalnom baštinom, piše The Independent.