FASCINANTNO OTKRIĆE: / Istraživači kažu da zelena salata može čuti kada je jedete i bori se protiv toga

Salata je savršeni izbor ako ste u potrazi za ukusnim i hranjivim obrokom!

3.11.2016.

Poljoprivredni znanstvenici sa Sveučilišta u Missouriju došli su do otkrića koje zauvijek može promijeniti način na koji gledamo na povrće.

Studija provedena na Poljoprivrednom fakultetu spomenuotg sveučilišta pokazala je da povrće koje jedemo u našoj salati u stanju detektirati određene zvukove. Biljke zapravo mogu čuti kada su same pojedene.

NE SJEĆAJU SE NIČEG LOŠEG: /

Biljke možda i pamte, ali su odlučile sve zaboraviti

NE SJEĆAJU SE NIČEG LOŠEG: /

Biljke možda i pamte, ali su odlučile sve zaboraviti

Tako je: to bi moglo biti razlog da dvaput razmislite sljedeći put kada zagrizete u hrpu svježe zelenjave. Jer biljke, ne samo da čuju što se događa, nego će također pokušati braniti kada ih se gricka.

Biljke reagiraju za zvuk žvakanja biljojeda

"Biljke reagiraju na akustične energije", objašnjava Heidi Appel s Poljoprivrednog fakulteta Sveučilišta Missouri. "Otkrili smo da signali 'vibracija hranjenja' mijenjaju metabolizam biljnih stanica, stvarajući više obrambenih kemikalija koje mogu otjerati od napada gusjenica".

Za eksperiment su istraživači stavili gusjenice na kupus i snimali vibracije hranjenja kukaca kad su navalile na listove. Kasnije su te zvukove glasno puštali nekim biljkama, dok su drugima "puštali" apsolutnu tišinu.

Nakon toga istraživači su opet stavili gusjenice na biljke: i na kupus koji je čuo vibracije, ali i onaj koji je "slušao" tišinu.

Otkrili su da je kupus koji je prije čuo vibracije proizveo senfovo ulje nakon što ih je opet čuo. To je svakako bio obrambeni mehanizam, jer gusjenice ne vole te ulja.

To može sugerirati da biljke poput kupusa i zelene salate znaju kada ih se jede... Jeziva pomisao, u svakom slučaju!

Ono što je fascinantno otkriće! Treba provesti još istraživanja prije nego što možemo potvrditi da su te vibracije zasita obrambeni mehanizam, ali to ne znači da nećemo razmišljati o tome sljedeći put kad jedemo povrće.