MISTERIOZAN FENOMEN

EKSPLOZIJA ODUŠEVLJENJA U SVIJETU ZNANOSTI: Ogroman proboj u kvantnoj teleportaciji, ovo nismo mogli ni zamisliti

Znanstvenici su napravili veliki pomak u kvantnoj teleportaciji, uspješno prenoseći nešto daleko složenije nego ikad prije.

Kvantna teleportacija i dalje je tajanstveni fenomen u kojem informacije ‘lete’ kroz svemir, no ti efekti nisu isti kao teleportacije koje često vidimo u djelima znanstvene fantastike, gdje se materija seli kroz prostor, već se umjesto toga događa transfer podataka o kvantnom stanju čestice, prenosi Independent.

Ovo bi moglo biti veliko

Ovo bi otkriće moglo imati ogroman, gotovo nevjerojatan efekt na način na koji čovječanstvo organizira i prenosi informacije, uključujući i mogućnost znatno složenijeg kvantnog interneta.

Znanstvenici su dosad uspjeli transferirati samo kvantne bitove ili kubitove koji predstavljaju najjednostavniji mogući komadić kvantne informacije, gdje čestica u istom trenutku može biti u dva stanja.

No zato qutrit, koji su znanstvenici sada uspješno teleportirali, svemu dodaje još jednu dimenziju. Ako je kubit polariziran na dva načina odjednom, qutrit je polariziran u tri smjera – mnogo kompliciraniju jedinicu i mnogo veći izazov za znanstvenike uključene u ovaj eksperiment.

Mogućnost kvantnog interneta

Ovo u praksi znači da znanstvenici mogu teleportirati detaljnije informacije. Kubit može biti 0 ili 1, dok qutrit može biti 0, 1 ili 2. Slanje kutrita umjesto kubita znači velik rast u kompleksnosti, zbog prirode procesa. No to također znači da bi efekti transfera mogli biti mnogo korisniji.

Dodatna informacija mogla bi napajati tehnologije poput potencijalnog kvantnog interneta, dopuštajući instantnu i vrlo sigurnu komunikaciju.

“Što su dimenzije našeg kvantnog sustava više, komunikacija je sigurnija i više je informacija koje možete šifrirati”, rekao je Ciaran Lee s University College London. “No, prijelaz s kubita na kutrit je posebno težak – trikovi koje koristite za kubite imaju lijepu simetriju koju kutriti nemaju”, dodao je.

U novom članku objavljenom u Physical Review Lettersu istraživači su izvijestili kako su demonstracije njihove tehnike imale 75 posto točnosti, što se može činiti malim postotkom, no ipak se radi o značajno boljem rezultatu od onog koji je postignut sličnim tehnikama koje ne uključuju kvantno zapletanje.

Imaš komentar?