ČUDNE DREVNE MRLJE: / Možda imamo dokaz za aternativni, paralelni svemir

Foto: Thinkstock

Kozmolog s Kalifornijskog tehnološkog instituta (Caltech), vjeruje kako je pronašao dokaz da alternativni i paralelni svemir stvarno postoji.

14.11.2015.

Ranga-Ram Chary opisao je dokaze o kozmičkom sudaranju jednog svemira o drugi, koji bi se mogli koristiti za identifikaciju anomalija koje je otkrio na mapi kozmičke mikrovalne pozadine.

Kozmička mikrovalna pozadina smatra se ostatkom Velikog praska, a sastoji se od svjetla koje je formirano u kaosu rađanja novog svemira.

Chary je stvorio mapu tog svemirskog fenomena koristeći podatke prikupljene pomoću svemirskog teleskopa Planck Europske svemirske agencije (ESA). Zatim je usporedio mapu s onom noćnoga neba, nakon čega je otkrio neku vrstu mrlje načinjene od jarkog svjetla.

Izboji drevnog svjetla već se dugo primjećuju, a kozmičkoj mikrovalnoj pozadini. Znanstvenici su koristili te svjetlosne potpise kako bi izmjerili tragove zračenja u svemiru za koje se vjeruje da su nastali tijekom prvih 100.000 godina nakon Velikog praska.

Vječno rastuće super-područje

Znanstvenici vjeruju kako je drevno svjetlo vjerojatno stvoreno rekombinacijom, što je bilo kada su se čestice protona i elektrona spojile po prvi puta kako bi stvorile element vodika.

S obzirom da je domet vidljivog svjetla s vodika izrazito ograničen, znanstvenici to koriste kako bi odredili specifične boje drevnih mrlja koje su primjećene u kozmičkoj pozadini.

Ali u Charyevom modelu kozmičke pozadine, mrlja je drugačije boje nego što bi trebala biti. Rekao je da bi se taj fenomen mogao objasniti pomoću teorije višestrukih svemira.

"Naš bi svemir jednostavno mogao biti samo jedno područje unutar vječno rastućeg super-područja", napisao je istraživač s Caltecha.

Foto: Thinkstock

Teoretičari višestrukog svemira tvrde kako je konstantno širenje svemira stvorilo razne džepove energije koji su se širili puno brže te stvorili svoje vlastite džepne svemire. Neki su znanstvenici ustvrdili da ta teorija svemirske inflacije, ili ubrzanog širenja drevnog svemira, ukazuje na vjerojatnost postojanja višastrukog svemira.

Znanstvenik s MIT-a i zagovarač teorije o svemirskoj inflaciji Alan Guth izjavio je kako većina verzija koncepta inflacije rezultira u vječitoj inflaciji, što vodi stvaranju brojnih džepnih svemira.

Potrebna su daljnja istraživanja

Dok ideju o višestrukim i paralelnim svemirima podržavaju brojni poznati kozmolozi i astrofizičari, drugi znanstvenici odbijaju takvu mogućnost, i tvrde da se više radi o filozofiji ili znanstvenoj fantastci nego o čvrstoj znanosti. Suparnici teorija o višestrukim svemirima tvrde da sama bit empirične znanosti ne dozvoljava dokazivanje ili pobijanje takvih teorija.

David Spergel, znanstvenik s Princetona izjavio je kako bi se trebala razmatrati i alternativne mogućnosti, poput kompliciranih karakteristika svemirske prašine, što bi moglo pružiti uvjerljivije objašnjenje o drevnom svjetlu.

I Charya je pokušao istražiti druge mogućnosti, ali je na kraju odustao jer bi znanstvena zajednica te ideje vjerojatno žestoko napala. U svojoj je studiji zaključio kako su potrebna daljnja istraživanja kako bi se došlo do definitivnog zaključka o njegovom otkriću.