AKO VAM ZATREBA LAMPA: / Otkrivena kornjača koja svijetli

Foto: YouTube/Screenshot

Čovjek bi pomislio da bi je zbog svijetljenja u mraku otkrili već davno prije, ali ne.

2.10.2015.
YouTube/Screenshot

Ronio je sa svojim timom kada su naišli na morsku kornjaču koja je svijetlila u vodi poput vanzemaljskog svemirskog broda. Smatra se da se radi o prvom gmazu na kojeg su naišli znanstvenici a da iskazuje biofluorescentna svojstva.

Bioflourescentnost je kada životinje apsorbiraju, transformiraju i zatim ponovo emitiraju plavu svjetlost pod različitim bojama, najčešće crvenom, narančastom i zelenom.

Biofluorescencija i biolumiscencija

Fenomen se razlikuje od biolumiscencije, koja označava da životinja sama proizvodi svjetlo kemijskim reakcijama ili sadržava bakterije koje to rade. Biofluorescencija se može naći među koraljima, nekim vrstama riba, poput morskih pasa, te jako malim člankonošcima nazvanim kopepodi.

Natrional Geographic prvi je prenio priču i izvjestio da je Gruber vidio svjetleću kornjaču.

"Izgledala je poput velikog svemirskog broda koji polako klizi", prisjeća se biolog. "Svemirska letjelica sa šarama u neonsko zelenoj i crvenoj po glavi i cijelome tijelu".

Proučavajući mlade kornjače Gruber je primjetio da sve sjaje crveno i zeleno. Ali zašto se to u stvari događa, znanstvenici tek trebaju istražiti (kao i kako bi to točno trebali napraviti).

No trenutno vjeruju da bi razlozi mogli biti obrambene prirode, kako bi se lakše kamuflirali među koraljima te tako izbjegle grabežljivcima.

Smash/Danas.hr