KLJUČ JE U PREVENCIJI

Zdravlje nema cijenu i uvijek je važno u njega ulagati: ovo su praktični savjeti kako sačuvati zdravo tijelo i duh

Često čujemo rečenicu kako je zdravlje uvijek na prvom mjestu, a u ovim prilikama, sada je ona još više dobiva na važnosti. Živjeti „zdravo“ znači u svoj život integrirati sve faktore, od uma do tijela, kako bismo bili u balansu i njegovali svoje tijelo iznutra i izvana. Ipak, često se zaboravimo, radi prenatrpanih rasporeda i užurbanog života, pa, primjerice, posegnemo za zalogajima „s nogu“ ili nam je život natrpan stresom. Uz dobru organizaciju sve se može, samo trebate htjeti svoje zdravlje staviti na prvo mjesto, prvenstveno radi vas samih, a onda i radi drugih.

 

Zdrava prehrana osnova je zdravog života

Mediji vrve člancima o zdravoj prehrani i svako malo vidimo neke nove dijete koje obećavaju brda i doline. Neke od tih dijeta su kvalitetne, dok neke daju upitne preporuke. No, problem kod dijeta jest motivacija koja se obično svodi na mršavljenje. Zdrava prehrana ne bi trebala biti u određenom vremenskom periodu, nego nešto što je inkorporirano u vaš život, a motivacija bi trebala biti – vaše zdravlje. Postoje brojni savjeti nutricionista što zapravo znači hraniti se zdravo i, uz manje iznimke oko zastupljenosti namirnica u prehrani, svi propagiraju – balansiranu i uravnoteženu prehranu. Većinskim dijelom, optimalna prehrana, sastoji se od kvalitetnih ugljikohidrata, povrća, voća i mahunarki, kvalitetnih bjelančevina i masnoća. Generalna je preporuka da sami radite svoje obroke i da izbjegavate gotova jela poput konzervi te se klonite, koliko je god moguće, alkoholnih pića, pržene hrane, šećera i soli.

 

Korisni i praktični savjeti za zdravu prehranu: 

  • Planirajte tjedni ili dvotjedni jelovnik i prema tom popisu kupujte hranu – Osim što ćete uvijek pri ruci imati zdrave namirnice, ovaj trik vam pomaže i da uštedite. Smočnicu i frižider napunite kvalitetnim žitaricama (zobene pahuljice, kukuruzna krupica i sl.)
  • Pobrinite se da pri ruci uvijek imate zdrave grickalice i međuobroke – Kada ogladnimo između obroka često posežemo za čokoladicama, čipsevima i slično. Smočnicu radije napunite koštunjavim i suhim voćem poput oraha, lješnjaka, datulja koji su blagotvorni za vaše zdravlje. Ipak, imajte na umu da imaju veliku kalorijsku vrijednost, pa pripazite na količinu.
  • Napravite bazu zdravih recepata – Internet obiluje raznim receptima, pa je dobro s vremena na vrijeme baciti oko i inspirirati se. Danas su nam dostupni i razne egzotične namirnice, pa nije loše katkad se i poigrati u kuhinji, kako nam hrana ne bi postala dosadna. Napravite svoj folder s omiljenim receptima, koji će vam dobro doći kada ste u nedostatku s idejama.
  • Pripremite što više toga unaprijed kako biste smanjili vrijeme provedeno uz štednjak  – Ovaj savjet zlata vrijedi i jako je dobar trik kako ostati na svojoj putanji sa zdravim obrocima. Unaprijed možete nasjeckati povrće na kockice i spremiti ih u posebne posude te u frižider. To povrće možete iskoristiti za brza variva, koja obogatite raznim mahunarkama (koje također nakuhajte u većoj količini i spremite u frižider) i vaš obrok je spreman u manje od pola sata. Osim toga, možete i gotova jela zamrznuti, pa kada vam se baš ne da kuhati, posegnuti za njima.
  • Ponekad si dajte oduška – Na posebne prilike ili kada baš imate potrebu za kolačem ili čokoladom – udovoljite si. Važno je imati i taj moment u životu jer ako si jako dugo branite nešto, to može prouzročiti frustraciju te u konačnici – prejedanje. Ako cijeli tjedan birate zdrave namirnice, za vikend je u redu pojesti kolač ili popiti čašu vina.

Ako i dalje niste sigurni kako bi trebala izgledati zdrava prehrana u vašem slučaju, uvijek je dobro potražiti pomoć nutricionista. Hranom možete prevenirati bolesti i živjeti kvalitetnije, a katkad njihovi savjeti mogu imati blagotvoran učinak na vaše cjelokupno zdravlje. Odličan proizvod ima Merkur osiguranju koji je u svoj portfolio usluga ubacio fit4life program koji uključuje jednu od odabranih usluga- sistematski pregled u hotelu, wellness vikend, savjetovanje s nutricionistom ili do 10 mjeseci usluga vama omiljenog fitness centra. Ovaj modul je dodatak njihovom programu dodatnog zdravstvenog osiguranja health4me Premium, pa ovim modelom možete pokriti dosta važnih zdravstvenih stavki – od pregleda u renomiranim ustanovama, do prevencije bolesti.

 

Odaberite tjelovježbu po vašoj mjeri

Prvi izbor zaposlenih ljudi kada je u pitanju tjelovježba obično je fitness centar ili kakav yoga studio. No, kako smo trenutno usred pandemije, mnogi od nas će ove zime zaobići vježbanje u dvoranama. To ne znači da trebamo ostati sjediti kod kuće, tim više što su se mnogi prebacili na „home-office“ pa se samim time kretanje dodatno smanjilo. Kretanje je važno ne samo radi tjelesnog aspekta, već ono i diže raspoloženje, pa je svakako preporučljivo biti redovit u nekoj tjelovježbi.

Evo kako ostati aktivan tijekom zime: 

  • Vježbajte preko Zoom-a ili uz video sa snimljenim vježbama – Svatko od nas ima svoje preferencije, netko voli energiju grupe, netko sam vježba. Mnogi sportski i yoga centri su se snašli i svoje usluge ponudili na platformama poput Zooma. Osim toga, postoje i razni već snimljeni videi s yogom ili drugim tjelovježbama, koje uvijek možete odraditi u svom dnevnom boravku.
  • Nađite ekipu za hodanje u prirodi ili se učlanite u planinarsko društvo – Dosta iskusnih vježbača preporučuje da si nađete društvo za tjelovježbu. Kada to radite s ekipom, bit ćete redovitiji i više će vam se dati. U društvu brže prođe vrijeme, a ako pri tom i napravite nešto za svoje tijelo, onda je to definitivno dobro utrošeno vrijeme.
  • Pronađite trenere koji održavaju vježbe na otvorenom – Sve je više treninga koje certificirani treneri rade na otvorenom i to u urbanim područjima. Bacite se malo na istraživanje i pronađite neke grupe koje vam odgovaraju.
  • Šetnja ili trčanje gdje stignete – Trčati i šetati možete uvijek. Ako baš ne stignete otići u kakvu prirodu i kvart će poslužiti. Kako vam ne bi dosadilo mijenjajte rute, istražujte kvart trčeći ili hodajući. I zapamtite – svaki korak se broji, pa čim više možete hodajte do destinacija, a auto ostavite na parkingu.
  • Kupite vijaču – Za vijaču kažu da iznimno učinkovita tjelovježba i uz to poprilično sigurna. Naime, pri doskoku dočekujete se na nožne prste i time štitite zglobove i koljena. Osim toga, deset minuta skakanja vijače je, kako kažu stručnjaci, ekvivalent pola sata trčanja. Super je kod ove tjelovježbe što vam ne treba puno prostora, a ako baš nemate opciju preskakati je u kući, možete to brzinski obaviti i u obližnjem parku.

Redoviti sistematski pregledi su osnova zdravlja

Redoviti pregledi su izuzetno važni jer doslovno mogu spasiti život. Važno je bar jednom godišnje obaviti sistematske preglede ili, ako imate drugu preporuku liječnika, držite se toga. Kako je sada dosta nezgodno naručivati se preko regularnog sustava zdravstvene zaštite, što radi pandemije, što radi ogromnih gužvi i dugih listi čekanja, dobro je razmisliti o dodatnom zdravstvenom osiguranju. Merkur osiguranje trenutno u ponudi ima program dodatnog zdravstvenog osiguranja health4me Premium – kombinacija proizvoda koji u slučaju bolesti omogućavaju brz pristup premium zdravstvenim uslugama kod najboljih liječnika, ambulanti, poliklinika i terapeuta u zemlji.

Što uključuje ova polica?

  1. Liječenje prema indikaciji u renomiranim poliklinikama i kod najboljih specijalista do ugovorenog limita od 1.000 ili 2.000 EUR.
  2. Pravo na  korištenje jednog specijalističkog pregleda prema želji, bez indikacije unutar osigurateljne godine
  3. Osnovno pokriće uključuje i pakete Zdravlje Plus i Nezgoda Plus osiguranje, kojima se ostvaruje dodatna naknada u slučaju boravka u bolnici ili posljedica nezgode
  4. Mogućnost nadogradnje police s fit4life programom koji obuhvaća jednu od usluga: sistematski pregled u hotelu, wellness vikend, savjetovanje s nutricionistom ili do 10 mjeseci usluga omiljenog fitness centra
  5. Pregledi se mogu obaviti kod liječnika prema vašem izboru

Uz sve ove benefite, Merkur je osnovalo Polikliniku Wellife u Zagrebu,  u kojoj ćete uskoro moći obaviti preglede u ugodnom i modernom prostoru uz profesionalni zdravstveni tim liječnika i stručnjaka.

Ne zanemarujte mentalno zdravlje

U zdravom tijelu je zdrav duh, ali vrijedi i obratno. Sada je više nego ikada to potrebno, upravo radi hektične situacije u kojoj se nalazimo. Mnogi od nas su skloni zanemarivati taj aspekt našeg života,  a poznato je da stres vodi do raznih oboljenja.

Par savjeta za mirniji život: 

  • Stvorite jutarnje rituale – Mnogi uspješni ljudi imaju svoje jutarnje rituale. Stvorite i vi svoj, a on se može sastojati od popisa aktivnosti koje trebate obaviti tijekom dana, ispijanja kave ili čaja ili kratka šetanja kako biste se razbistrili.
  • Meditirajte – Danas su poznati brojni benefiti meditacije, a samo vam je deset minuta dnevno potrebno za resetiranje uma. Ako ne znate od kuda krenuti, bacite oko na razne aplikacije i online videe s kojima možete krenuti
  • Čitajte – Umjesto televizije, posegnite za knjigom. Neka istraživanja kazuju kako čitanje smanjuje stres za čak 68 posto, a osim toga pojačava empatiju i socijalne vještine.
  • Dovoljno spavajte – Nedostatak sna dokazano negativno utječe na vaš organizam. Stoga je iznimno važno imati dobru higijenu spavanja. Svaki dan liježite u isto vrijeme i osigurajte svom tijelu da se pravilno odmori. Neispavani ljudi su pod većim stresom, a osim toga, nedostatak sna je povezan sa skraćivanjem telomera, dijelovi kromosoma koji su zaslužni za našu dugovječnost.

 


Sadržaj nastao u suradnji s partnerom Merkur osiguranje prema najvišim uredničkim standardima Net.hr-a.