Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

STRUČNJAKINJA OBJASNILA

ZAŠTO JE ŠTRAJK POUČAN ZA UČENIKE? ‘Teško pada kad vas podcjenjuju. Neka vide kako se boriti za sebe. Nekad dobiješ, a nekad ne…’

Koliko smo god puni velikih riječi da su učitelji važni, u praksi vidimo da se to uopće ne cijeni, navodi Dubravka Miljković

Dubravka Miljković, psihologinja i pedagoginja s Odsjeka za obrazovne studije na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, komentirala je štrajk prosvjetnih radnika, rekavši kako im je očigledno dosta podcjenjivanja. “Očito da je prosvjetnim radnicima dosta. U svakom se odnosu može podnijeti određena količina kritiziranja i prigovaranja, ali kada vas netko podcjenjuje, to je nešto što svakome teško pada pa tako i učiteljima. Koliko smo god puni velikih riječi da su učitelji važni, u praksi vidimo da se to uopće ne cijeni”, ističe Miljković za HRT.

Na pitanje kako dugotrajni štrajk može utjecati djecu, Miljković je mišljenja kako će djeca iz svega puno toga naučiti i kako ne vjeruje da će oni to doživjeti kao nešto loše. “Više problema imaju roditelji, pogotovo mlađe djece jer na neki način škola ‘čuva’ manju djecu. Djeca će ipak naučiti kako se boriti za svoja prava. Nekada u životu dobiješ, nekada izgubiš. Treba se naučiti i jedno i drugo”, smatra Miljković.

SITUACIJA JE ALARMANTNA: Sindikati već satima sjede u hladnoj sobi i čekaju. Ako se ne dogovore, Vlada poseže za represivnim mjerama?

SVE SU OČI UPRTE U PLENKOVIĆA; Stručnjakinja otkriva: ‘Jako je podcjenio sindikate. Sada su moguća samo dva rješenja, ali…’

Što je nastava?

Upitana je li pravo djece na obrazovanje iznad prava prosvjetara na štrajk, Miljković je rekla kako je potrebno točno definirati što je obrazovanje. “Uvijek govorimo da je nastava odgojno-obrazovni proces. To što djeca možda neće naučiti nastavnu jedinicu, to će nadoknaditi, a ova odgojna komponenta, sada je vrlo izazovno razdoblje za ostvarivanje takve komponente.”

“Škola je moćna, ali nije i svemoćna. Na ono što mi jesmo ne utječu samo škola već i genetika, odnos društva prema školi. Oni također i sami na sebe utječu. Zalažemo se sada i za to da počnu kritički razmišljati. Djeca će shvatiti neke stvari, kako stvari izgledaju u društvu, da nije uvijek ‘mirno i tiho bez valova'”, dodaje Miljković za HRT.

Podrška roditelja, poglavito na početku štrajka, bila je visoka, ali kako vrijeme prolazi sve je više organizacijskih problema.

– Nadamo se da će biti nekakvih rješenja. Bilo je razdoblja u povijesti kada škole i duže nije bilo, sve se to na kraju da nadoknaditi, smatra Miljković.

SINDIKATI POZVANI U VLADU, ŠTO ĆE PREMIJER STAVITI NA STOL? ‘Preolako su nas shvaćali. Bit će nemoguće nadoknaditi nastavu…’

HDZ UVJEREN DA ŠTRAJK NEĆE NAŠTETITI KOLINDI: ‘To su dvije različite stvari. Jedno je izbor predsjednice države, a drugo je pitanje štrajka’

Povratak na Net.hr