sprječavanje tragedija /

Zašto dolazi do nesreća na pružnim prijelazima?

Od 1500 pružnih prijelaza u Hrvatskoj - njih tek 30-ak osigurano je rampama i zvučno- svjetlosnom signalizacijom, dok na većini tragediju i dalje pokušava spriječiti tek Andrijin križ i znak STOP.

3.11.2014.
18:53
VOYO logo

Kad ulazi na radno mjesto - Tomislav se može samo nadati da će dan proći bez nesreće. Jer kad uoči opasnost, lokomotivu od 120 tona ne može obuzdati.

U 7 godina imao je jednu dramatičnu situaciju, ali neoprezne pješake i vozače gleda svakodnevno. Boji se da većina ne poznaje dovoljno zakone fizike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vlak pri brzini od 100 kilometar na sat, zaustavni put je 1000 metara, sad znači da ne možete vi tu ništa poduzeti", kazao je strojovođa Tomislav Klarić.

No može li zato HŽ nešto poduzeti? Vjerojatno da, ako se zna da je od 1500 prijelaza njih 900 osigurano tek Andrijinim križem i znakom STOP.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tek 70-rampama; još 140 svjetlosnim i zvučnim signalima, a 340 uz to ima i dodatne polubranike.

"Nažalost, mi imamo sustav željeznica koji je izuzetno erodiran i godinama se zapostavljalo ulaganje u željezničku infrastrukturu", rekao je Zdenko Antešić, zamjenik ministra prometa.

Sigurnijih prijelaza ove će se godine napraviti još 20, iduće znatno više, ali još uvijek premalo.

No kriviti osiguranje - teorija je koja pada u vodu ako se zna da se od 29 nesreća lani - njih 14 dogodilo na visoko osiguranim prijelazima, a tek 1 više na onima koji imaju samo znak. Još je nevjerojatniji podatak da su lani vozači automobila slomili 520 branika, do rujna ove godine još 340.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čemu služe rampe pokazuju i današnje snimke iz Zagreba. Iako su spuštene, a svjetlo kaže stop - ljudi prolaze.

Da mogu - lakomisleni su mnogi, a žalosno je da ovo nisu kadrovi iz akcijskih filmova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Policijska statistika kaže - za prelazak preko pruge dok signalizacija upozorava na vlak – 2011. kaznili su 1150 vozača, 2012. 1050, a 2013. 870.

Kažnjavali su i za neoprezan prelazak i tamo gdje je samo znak. 2011. ispisali su 1100 takvih kazni, 2012. 1000, 2013. 900 kazni.

Stručnjaci tvrde - kad je u pitanju osiguranje može se više, ali nismo gori od ostatka Europe.

"Sad dok mi razgovaramo može se nesreća dogodit negdje u europskoj zemlji. (blic) Ovo osiguranje moglo bi bit bolje, ali ovisno o financijskim sredstvima", kazao je Zdravko Toš, Željeznički zavod Prometnog fakulteta u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zato je besplatno i stoji samo nekoliko sekundi promisliti i paziti u blizini pruge.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo