U Županijskoj bolnici Čakovec provedena je anketa o zadovoljstvu pacijenata u skladu s Pravilnikom o standardima kvalitete zdravstvene zaštite i načinu njihove primjene. Anketa je provedena u razdoblju od 1.7. - 30.9.2018. godine, piše eMeđimurje.
Bilo je ukupno 720 ispitanika, i to 441 stacionarni i 279 polikliničkih pacijenata. Anketa se anonimno provodila putem web obrasca i papirnatog obrasca. Prvi dio rezultata odnosi se na pacijente liječene stacionarno (hospitalizacija).
Na pitanje je li ih liječnik kod prijma upoznao s razlogom zadržavanja u bolnici više od 65 % pacijenata odgovorilo je ‘potpuno’, a 28,3 % ‘dovoljno’, što je ukupno 93,6 % pacijenata. U sličnom omjeru pacijenti su odgovorili i na pitanje je li ih odjelni liječnik u bolnici upoznao s njihovim zdravstvenim stanjem.
Na pitanje jesu li pacijenti ili njihova obitelj imali problema dobiti zdravstvene informacije tijekom liječenja, tek 1,4 % ispitanika odgovorila je potvrdno, dok je ostatak mogao dobiti sve informacije, a tek nešto manje od 13 % pacijenata odgovorilo je da su djelomično mogli dobiti informacije. Sljedeće pitanje glasilo je jesu li bili upoznati s različitim mogućnostima liječenja svoje bolesti, 46,5 % odgovorila je potvrdno, 41,5 % smatra da su bili dovoljno upoznati, a ostatak pacijenata nedovoljno ili uopće nije bio upoznat.
Jedno od zanimljivijih pitanje odnosilo se na ponašanje liječnika prema pacijentima. 44,9% pacijenata odgovorilo je da su liječnici bili izuzetno ljubazni, 31,5 % da su bili ljubazni, a 19,3 % da je njihov odnos bio korektan. Ostatak pacijenata, njih manje od 4% odabralo je odgovore ‘nezainteresirano’ i ‘neljubazno’.
Slično kao i prošlo pitanje, pacijenti su trebali odgovoriti kakvo je bilo ponašanje medicinskih sestara prema njima. Čak 57,1 % anketiranih odgovorilo je ‘izuzetno ljubazno’, 28,8 % da su medicinske sestre bile ljubazne, a 9,1 % da je odnos bio korektan. Ostatak od 5 % pacijenata nije bio zadovoljan njihovim ponašanjem. Slični odgovori bili su i na pitanje odnosa ostalog osoblja u bolnici.
Na pitanje jesu li upoznati s imenima liječnika koji su ih liječili 66,7% pacijenata je odgovorilo da zna, 27,9% odgovorilo je ‘djelomice’, a 5,4 % pacijenata nije bilo upoznato s imenima liječnika. 83,2 % pacijenata su objašnjene medicinske pretrage kojima su bili podvrgnuti, a 12,7% dobilo je djelomično objašnjenje, a ostatku od 4,1% nisu objašnjene pretrage koje se provode.
Na pitanje jesu li bili u mogućnosti odbiti neki predloženi medicinski postupak potvrdno je odgovorilo 57,4 % ispitanika, djelomice je to moglo učiniti 12,2 % anketiranih, a 30,4 % pacijenata tvrdi da nije moglo odbiti predloženi medicinski postupak. Mogućnost dobivanja posjeta tijekom boravka u bolnici dobrim smatra 68.7 % pacijenata, 26,5 % to smatra zadovoljavajućim, a manje od 5 % ispitanika nije bilo zadovoljno posjetama. U sličnom omjeru pacijenti su bili zadovoljni i s ostvarivanjem svojeg prava na privatnost tijekom boravka u bolnici.
290 ispitanika, tj. više od 65 % bilo je potpuno zadovoljno pruženom zdravstvenom uslugom u bolnici, njih 104 (23,6 %) je bilo zadovoljno što ukupno čini 96,2 % zadovoljnih pacijenata. Čistoćom bolesničke sobe ili odjela zadovoljno je 93,9 % pacijenata, a higijenom sanitarnog čvora njih 86,4 %. Pruženom prehranom tijekom boravka u bolnici zadovoljno je bilo 88 % pacijenata.
Drugi dio ankete odnosi se na pacijente liječene ambulantno (poliklinika).
Ukupnom zdravstvenom uslugom u poliklinici zadovoljno je bilo 77,5 % pacijenata, a načinom na koji im je liječnik olakšao i pomogao u iznošenju tegoba koje imaju zadovoljno je bilo 82 % ispitanika. Objašnjenjima razloga zbog kojih su trebali obaviti pojedinu pretragu ili način liječenja zadovoljno je bilo 80,7 % pacijenata, a gotovo jedan postotak pacijenata bio je zadovoljan informiranjem o svemu što su htjeli znati o svojim simptomima i bolesti. Također, 80-ak posto pacijenata zadovoljno je iskazanim razumijevanjem za njihove tegobe, dobivenim preporukama i savjetima od strane liječnika. 82,1 % pacijenata zadovoljno je spremnošću medicinskih sestara/tehničara da im pomognu.
69,2 % pacijenata zadovoljno je terminom za pregled u vrijeme kad im odgovara, što je veliko povećanje u odnosu na 2017. kad je postotak zadovoljnih po ovom pitanju bio 57,4 %. Javljanjem medicinskih djelatnika na telefonske pozive zadovoljno je 74,1 % ispitanih, a pridržavanjem radnog vremena poliklinike od strane liječnika zadovoljno je 74,6 % pacijenata.
Pacijenti su očito najmanje zadovoljni dužinom čekanja na pregled u čekaonici poliklinike, odnosno poštivanjem zakazanog termina. 28 % ispitanika odgovorilo je da je potpuno nezadovoljno, 8,2 % nije zadovoljno, a ostatak od 63,8 % je od relativno do potpuno zadovoljan. Zadnje pitanje odnosilo se na higijenu prostora (čekaonica, ambulanta, sanitarni čvor), a čak 87,5 % ispitanika je zadovoljno po tom pitanju.
Zaključak nakon provedene ankete je da je većina pacijenata Županijske bolnice Čakovec u globalu zadovoljna, počevši od odnosa osoblja prema njima, preko higijene prostora i prehrane do pružene zdravstvene usluge.