Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

PRIMILA GA, ALI...

ZUBARKA HIV POZITIVNOM PACIJENTU MORA PLATITI PROPISNU ODŠTETU: Došao u bolovima, a ona ga izigrala

Muškarac se u ordinaciju javio s jakom zuboboljom 2016. godine, priznavši pri tom da ima HIV virus, ali je istaknuo da je infekcija pod kontrolom i da je mogućnost da nekog zato zarazi minimalna. Ona ga je nakon toga poslala na slikanje zubala, ali ga je odbila primiti kad se nakon toga javio s rentgenskom snimkom u dogovorenom terminu

Slovenska stomatologinja odbila je primiti pacijenta koji joj je priznao da se liječi od infekcije HIV-om, nakon čega mu je morala platiti 2700 eura odštete zbog diskriminacije poslije pravomoćne presude višeg suda u Mariboru, prve takve u Sloveniji, piše u ponedjeljak mariborski list “Večer”.

Takva je presuda od velike važnosti za kreiranje buduće sudske prakse: prvi je put osuđen zdravstveni djelatnik koji je diskriminirao pacijenta zbog zaraze HIV-om, kazao je odvjetnik tuženika Jani Toplak, dodavši kako je njegova stranka postupkom liječnice bila dvostruko pogođena, najprije jer je morala trpjeti zubobolju, a onda i zbog očite diskriminacije jer ima HIV.

Ispričala se, no odštetu nije htjela dati

Muškarac se u ordinaciju osuđene javio s jakom zuboboljom 2016. godine, priznavši pri tom da ima HIV virus, ali je istaknuo da je infekcija pod kontrolom i da je mogućnost da nekog zato zarazi minimalna. Ona ga je nakon toga poslala na slikanje zubala, ali ga je odbila primiti kad se nakon toga javio s rentgenskom snimkom u dogovorenom terminu.

Advokat oštećenog kazao je da se je ona pacijentu, nakon njegove intervencije kod zaštitnika pacijentovih prava i liječničke komore, pismeno ispričala i priznala diskriminaciju tek nakon godinu dana, no nije pristala da se odšteta uredi sporazumno izvan suda pa je bio prisiljen svoja prava zatražiti sudskim putem.

Na sudu se branila lošim uvjetima u ambulanti

Moj klijent se je, nakon izostanka reakcije zdravstvenih vlasti, odlučio za tužbu i na kraju dobio odštetu, što je dobra pouka za druge i važno za buduću sudsku praksu jer je zakon sasvim jasan i takvu diskriminaciju ne dopušta, kazao je odvjetnik oštećenog pacijenta.

Stomatologinja se naknadno na sudu branila da ga nije odbila zbog HIV-a, odnosno diskriminirala zbog infekcije, nego da u ambulanti u manjem mjestu na sjeveroistoku Slovenije, u kojoj ima koncesijsku ambulantu, nije bilo pravih uvjeta za dezinfekciju, što sud nije prihvatio.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr