banner

NOVI UVJETI

WHATSAPP POD ISTRAGOM ZBOG PRIKUPLJANJA PODATAKA KORISNIKA: ‘Zaustavite to što radite, odmah!’; Oglasili se i iz Vibera

Turska istražuje Facebook zbog prikupljanja korisničkih podataka na WhatsAppu

Turski regulator tržišnog natjecanja danas je priopćio da je pokrenuo istragu WhatsAppa i njegova vlasnika Facebooka, nakon što je aplikacija za razmjenu poruka tražila od korisnika pristanak na Facebookovo prikupljanje korisničkih podataka, uključujući telefonske brojeve i lokacije.

Agencija je izvijestila o svome rješenju prema kojemu se zahtjev za prikupljanjem podataka mora obustaviti do završetka istrage. WhatsApp je prošle srijede ažurirao svoje uvjete korištenja, omogućujući Facebooku i njegovim podružnicama da prikupljaju korisničke podatke. Rok za pristanak na nove uvjete je 8. veljače.

Konkurentske aplikacije za razmjenu poruka Signal i Telegram od tada bilježe nagli porast potražnje. Turska vlada osmislila je nova ograničenja i novčane kazne za tehnološke kompanije s društvenim mrežama nakon što je u srpnju donesen zakon kojim jača lokalni nadzor nad stranim tvrtkama. Kritičari tvrde da zakon guši slobode turskih građana koji su pribjegli internetskim platformama nakon što je vlada postrožila nadzor klasičnih medija.

WHATSAPP USKORO PRISILJAVA KORISNIKE NA NEŠTO NEČUVENO: Nakon što pristanete na nove uvjete, neće pomoći ni ako ga obrišete

Viber je ogorčen

Rakuten Viber, jedna od vodećih svjetskih aplikacija za jednostavnu i besplatnu komunikaciju, izrazila je svoje ogorčenje najnovijom verzijom WhatsAppove politike privatnosti. Iako su korisnici WhatsAppa dosad imali pravo izbora i aplikaciji mogli zabraniti dijeljenje njihova broja mobitela s Facebookom, to će ubuduće biti obavezno. Korisnici moraju pristati na nove uvjete u roku od 30 dana ili više neće moći koristiti svoje račune.

Kako biste bolje shvatili u kakav su položaj korisnici stavljeni, iz Vibera predlažu pogledati intervju koji je WhatsAppov suosnivač Brian Acton odradio s Parmy Olson u Forbesu 2018. godine. U njemu pojašnjava razloge svojeg odlaska, kao i tweet u kojem je ljudima savjetovao da izbrišu svoj Facebook račun: “Prodao sam privatnost svojih korisnika zbog veće koristi. Donio sam odluku i napravio kompromis. Živim s tim svaki dan.”

Viber u priopćenju piše da najnovija verzija politike privatnosti ukazuje na dovršenje asimilacije WhatsAppa u Facebook. Kako WhatsApp i Facebook postaju jedan entitet, na korisnicima te messaging aplikacije zarađuje se više nego prije, što bi trebalo biti upozorenje svima koji žele privatnost pri slanju poruka.

Viberova politika

Za razliku od zabrinjavajuće nove politike privatnosti WhatsAppa, Viber tvrdi da je uvijek prednjačio osobnim primjerom, implementirajući ključne značajke kako bi zajamčio sigurnost i zaštitu korisničkih podataka. Te značajke uključuju:

  • Automatski uključenu obostranu enkripciju za sve za besplatne osobne pozive i chatove, bez potrebe za aktiviranjem posebnih postavki od strane korisnika. Dogovor je jasan i jednostavan: nitko, čak ni Viber, nema pristup vašim pozivima i chatovima osim samih sudionika.
  • Viber ne pohranjuje isporučene poruke, a sigurnosna kopija u Cloudu automatikom je isključena: korisnici koji žele sačuvati sigurnosne kopije svojih chatova uvijek mogu aktivirati pohranu u Cloud, ali Viber ne zadržava niti jednu kopiju korisničkih poruka i poziva.
  • Privatnost zaslona: Viber nudi vrhunsku privatnost zaslona, a korisnicima omogućuje slanje samouništavajućih poruka unutar chata, dok se čitavi chatovi mogu u potpunosti sakriti i kasnije pogledati samo pomoću PIN-a koji korisnik postavi.
  • Korisnički podaci ne dijele se s Facebookom: Viber je prekinuo sve poslovne veze s Facebookom. Informacije o korisnicima ne dijele se niti će se ikada dijeliti s Facebookom. Telefonski brojevi i osobni podaci korisnika ne dijele se s bilo kojom trećom stranom

“Najnovije zabrinjavajuće ažuriranje politike privatnosti WhatsAppa pojam ‘privatnost’ svodi na nivo vica. Ažurirana verzija ne samo da pokazuje koliko WhatsApp ne mari za privatnost svojih korisnika, već predstavlja svojevrsni rekord u nepoštivanju korisnika i teško da će ovo biti posljednji takav slučaj s njihove strane. Neizmjerno sam ponosan na Viberovu politiku privatnosti, stoga pozivam sve žene i muškarce koji se vide kao nešto više od pukih podataka koje treba prodati najboljem ponuđaču da svoje chatove i pozive nastave na Viberu”, izjavio je Djamel Agaoua, izvršni direktor Rakuten Vibera.

Povratak na Net.hr