Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

RAJ ZA LJUBITELJE LETJELICA

PUSTINJA U KOJOJ AVIONI KAŽU LAKU NOĆ: Koliko god da ste svijetom putovali, u ovoj zračnoj luci nikada niste bili

Zbog neravnomjerne potražnje za letovima, avioprijevoznici ponekad imaju višak zrakoplova. Dok im ponovo ne zatrebaju, odlažu ih u posebnim zračnim lukama.

Na hladnoj, suhoj ravnici na istoku Španjolske, na 1000 metara nadmorske visine, vozače koji jure autoputom Mudejar u unutrašnjost od Sredozemnog mora dočekati će nadrealan prizor. Red za redom enormnih jumbo jetova proteže se prema obzoru. Ne radi se o fatamorgani, već o najvećoj industrijskoj zračnoj luci u Europi, piše CNN.

Ne zovite ju otpadom

Smještena izvan grada Teruela, najmanjeg od svih španjolskih provincijskih glavnih gradova, ovo nije tipična zračna luka ili turističko odredište. Nema check-in lokacija, traka s prtljagom, kafića, taksi stajališta, ni bilo čega drugog što obično povezujemo s takvim mjestima. Sve to iz jednostavnog razloga što ovdje ne voze komercijalni letovi.

Ova je zračna luka izgrađena s potpuno drugom namjenom. Ona pruža smještaj letjelicama sa svih strana svijeta koje su povučene iz službe, bilo privremeno ili trajno, te se bavi njihovim održavanjem. To definitivno nije odlagalište zrakoplovnog otpada već njihovo skladište.

Doduše, ima i nekoliko zastarjelih zrakoplova, s kojih su skinuti svi vrijedni i korisni dijelovi) no većinom se u Teruelu radi o novim, još potpuno iskoristivim zrakoplovima. Neki su spremni za let ali čekaju sređivanje financijskih ili pravnih problema. Neki su tu jer njihove aviokompanije trebaju privremeno prilagoditi kapacitet fluktuirajućim tržišnim uvjetima.

Druge aktivnosti

Teruel nije samo mjesto za odlaganje letjelica. Direktor Alejandro Ibrahm kaže kako je njegova zračna luka ujedno i dom brojnih drugih aktivnosti povezanih sa zrakoplovstvom, uključujući i one s velikim potencijalom rasta. “Od kada se zračna luka otvorila, već smo imali tvrtku koja testira raketne motore”, kaže. “Aktivni smo i na polju razvoja dronova, a uskoro ćemo imati i središte za treniranje pilota.”

Postoji nekoliko sličnih mjesta na Zemlji. Tako je tu zračna i svemirska luka Mojave u Kalifornijskoj pustinji, gdje suha klima stvara idealne uvjete za odlaganje zrakoplova. Druga slična, blizu mjesta Pau u južnoj Francuskoj, ostala je bez slobodnog prostora, pa tvrtka koja upravlja tom zračnom lukom traži druge lokacije, a očiti izbor je Teruel.

Ovakvo postrojenje traži puno slobodnog prostora, A Teruel ima toga i više nego dovoljno. Ova je zračna luka smještena u kutku Španjolske tako rijetko naseljenom da je nedavno lokalno stanovništvo lansiralo kampanju za javna ulaganja pod sloganom ‘Teruel postoji’. Drugim riječima, radi se o savršenom mjestu za odlaganje zrakoplova. Ima suhu kontinentalnu klimu i relativno pristupačnu lokaciju, između Barcelone, Madrida i Valencije.

Ruska veza

ŠTO SE TOČNO DOGODI KAD PTICA UDARI U AVION: Kakve su šanse da se zrakoplov sruši zbog ptice?

Potražnja za mjestima za odlaganje zrakoplova posljedica je rasta flota globalnih avioprijevoznika nakon dva desetljeća industrijske liberalizacije. Juan Manuel Gallego, inžinjer i direktor tvrtke za zrakoplovni konzalting ICARUM, kaže kako iznenadni padovi potražnje u avioprijevoznoj industriji znače da uvijek ima posla za zračne luke poput Teruela.

“Dinamizacija zrakoplovne industrije rezultirala je time da značajan broj zrakoplova treba s vremena na vrijeme odložiti, bilo zato što su zastarjeli, bilo zato što tvrtke konstantno pokušavaju poboljšati učinkovitost optimalizacijom i obnavljanjem flote”, kaže Gallego. Uz to, aktivnosti koje nemaju veze s prijevozom putnika guraju se iz većih zračnih luka, jer su putnici profitabilniji od tereta.

Još jedan neočekivani faktor igrao je ključnu ulogu u naglom rastu i konsolidaciji ove španjolske zračne luke – ruska gospodarska kriza. Transaero i UTAir, drugi i treći najveći avioprijevoznici, imali su izrazito lošu 2015., zbog čega je UTAir ukinuo većinu svoje flote, dok je Transaero na kraju u potpunosti prekinuo s djelovanjem. Rezultat toga bio je veliki priljev ruskih putničkih zrakoplova raznih tipova, od kojih su neki bili tek stigli iz tvornice.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr