PORAZNA STATISTIKA: / Tri četvrtine učenika do kraja osnovne škole probalo je alkohol

Image
Foto: PIXSELL, Hrvoje Jelavic
25.11.2015.
15:01
PIXSELL, Hrvoje Jelavic
VOYO logo

Radi se o rezultatima istraživanja iz 2013. koje je provedeno među 2267 učenika u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji.

Image
PRVO PIJANSTVO: /

Čak 85 posto maloljetnika probalo je alkohol, djevojke više od dječaka

Image
PRVO PIJANSTVO: /

Čak 85 posto maloljetnika probalo je alkohol, djevojke više od dječaka

"Glavni zaključci istraživanja su da je alkohol najzastupljenije sredstvo ovisnosti već u osnovnoj školi, a znatiželja i želja za opuštanjem vodeći su razlozi njegove konzumacije. Alkohol prvi put najčešće probaju kod kuće, lako se nabavlja, uglavnom u kafiću, a njegovu konzumaciju odobrava oko 30 posto roditelja, osobito kod maturanata ", kazala je profesorica psihologije u II. osnovnoj školi Bjelovar Ines Mihajlović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stoga je poručila da je krajnje vrijeme spriječiti proturječne poruke u društvu i svima dati jasno do znanja koliko je važno reći ne prilikom potencijalne konzumacije alkohola.

Hrvatska na trećem mjestu

Prema posljednjim rezultatima Europskog istraživanja o pušenju, pijenju alkohola, uporabi droga i rizičnim čimbenicima (ESPAD) iz 2011. provedenog u 37 europskih zemalja među 105.000 učenika, Hrvatska se nalazi na trećem mjestu kad je u pitanju maloljetnička konzumacija alkohola. Rezultati, istaknuto je na okruglom stolu, ujedno pokazuju porast ekscesivnog pijenja (binge drinking) među djevojčicama i dječacima u Hrvatskoj. Mnogobrojna istraživanja pijenja alkoholnih pića tijekom adolescencije utvrdila su i visoku povezanost opijenosti i sudjelovanja u tučnjavama, skrivljenih prometnih nesreća, izlaganju riziku od maloljetničke trudnoće i mnogih drugih scenarija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Rezultati mnogobrojnih istraživanja pokazuju da maloljetnici u Hrvatskoj sve više i sve ranije počinju konzumirati alkohol", kazala je predsjednica PR Odbora Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK Tina Puhalo Grladinović, izrazivši uvjerenje da kampanjom "Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne" Grupacija preuzima odgovornost kako bi utjecala na savjest svih članova društva i potaknula ih da djeci kažu ne kada se nađu u poziciji točiti im ili prodavati alkohol.

"Kampanja je potrebna društvu"

Kampanja "Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne" provodi se do 15. prosinca na ukupno tisuću prodajnih mjesta i kafića u cijeloj Hrvatskoj u organizaciji Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore (HGK) u partnerstvu s Ministarstvom zdravlja. Cilj kampanje je podizanje svijesti o nužnosti poštovanja i provedbe zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina. Prati je i spot u režiji Dalibora Matanića kojim se apelira na savjest mnogih koji se nalaze u položaju da maloljetnicima prodaju alkohol.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ova kampanja pokazuje koliko može biti uspješna multisektorska suradnja u projektima od općeg interesa. Upravo takva međusektorska i višerazinska partnerstva preporučuju i mnoge smjernice Svjetske zdravstvene organizacije i Europske komisije kao i nacionalne strategije sprečavanja zlouporabe alkohola", kazala je voditeljica službe za javno zdravstvo Ministarstva zdravlja Dunja Skoko-Poljak.

Sudionici okruglog stola složili su se da podaci istraživanja pokazuju da je ta kampanja potrebna društvu te ustvrdili da odgovornost za zdravlje djece i mladih leži na svim članovima društva, posebno ako se uzme u obzir da Hrvatska ima zakon kojim je maloljetnička konzumacija alkohola jasno zabranjena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
default_cta
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
default_cta
VOYO logo