Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

OBNOVA PRUGE

NAKON 27 GODINA KRENUO VLAK IZ SARAJEVA ZA BIHAĆ: Suvremeni ‘Talgo’ putnike će voziti dugih osam sati

Obnova putničkog prometa ka Bihaću značajna je i stoga što predstavlja konkretni korak u nastojanju da se obnovi promet Unskom prugom, ujedno najkraćom i najrentabilnijom željezničkom vezom između Zagreba i Splita

Sa željezničkog kolodvora u Sarajevu u ponedjeljak je nakon više od 27 godina prekida prema Bihaću krenuo putnički vlak koji je prestao prometovati još u proljeće 1992. godine na početku rata u BiH. Suvremeni “Talgo” vlak vozit će iz Sarajeva ka Bihaću jednom dnevno, a Željeznice FBiH putnicima su ponudile povratnu kartu po cijeni od 59 konvertibilnih maraka (oko 30 eura) uz dodatnu mogućnost uporabe kabina u spavaćim kolima. Putovanje vlakom između dva grada trajat će nešto više od osam sati.

Prilika za obnovu prometa Unskom prugom

“Ovime ispunjavamo obećanje da ćemo povezati sve veće gradove u BiH željezničkom mrežom”, kazao je tijekom svečanog ispraćaja vlaka iz Sarajeva Enes Džafić, direktor Željeznica FBiH.

Bihać je do sada bio u značajnoj prometnoj izolaciji jer je ovisio isključivo o cestovnom prometu, a uspostava putničkog željezničkog prometa omogućena je nakon rekonstrukcije električne mreže na pedesetak kilometara pruge unutar Unsko-sanske županije.

Obnova putničkog prometa ka Bihaću značajna i stoga što predstavlja konkretni korak u nastojanju da se obnovi promet Unskom prugom, ujedno najkraćom i najrentabilnijom željezničkom vezom između Zagreba i Splita.

Pruga na sedam mjesta prelazi granicu s Hrvatskom

Međudržavni promet tom prugom u prekidu je još od 1991. godine a dogovor o njenom stavljanju u funkciju neprestano komplicira činjenica da ona na čak sedam mjesta prelazi sadašnju granicu između Hrvatske i BiH.

Željeznička mreža u BiH i dva i pol desetljeća nakon rata u lošem je stanju i uglavnom se koristi za prijevoz tereta. Putnički promet je skroman i povezuje samo gradove unutar BiH a međunarodnih željezničkih veza uopće nema.

Povratak na Net.hr