Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Novi zaokret na tržištu: Trgovački lanci spremni, imaju ‘asa iz rukava’

Nijemci rado naručuju robu preko interneta: električne aparate, cipele, knjige. No, kada je riječ o svježem voću i povrću ipak radije izaberu odlazak na lice mjesta, u običnu trgovinu gdje ono što kupuju mogu i opipati. No, stručnjaci smatraju da će se i to uskoro promijeniti.

Kupci žele opipati je li rajčica možda prezrela, pregledati jabuke koje ili izabrati najljepše banane. Ovako većina Nijemaca obrazlaže zašto voće i povrće radije kupuju u samoposlugama nego preko interneta.

Put do samoposluge obično nije dug. U Njemačkoj ima čak 24.800 velikih samoposluga iza kojih stoje moćni lanci poput Aldija, Lidla ili Rewea, piše Deutsche Welle.

Statistike pokazuju da online kupovina hrane, za razliku od kupovine ostalih proizvoda, ima skromne razmjere. Godišnji promet namirnicama preko interneta iznosi pola milijarde eura. To je samo 0,35 posto od ukupnog prometa ovom vrstom roba.

Velik potencijal

Neke tvrtke ipak smatraju kako “odlazak na tržnicu online” ima veći potencijal. Amazon već planira svojim korisnicima ponuditi voće, povrće, ribu, meso i mlijeko – dakle, svježu hranu. Ova tvrtka u SAD-u već testira odgovarajući koncept. N

Njemački Rewe također namjerava proširiti online-ponudu. U tu svrhu je već formiran i poseban tim stručnjaka. “Imamo mali silicon valley kod nas”, kaže Alain Caparros, šef koncerna. Rewe želi spreman dočekati boom kojem se nada.

I neki stručnjaci za analizu tržišta predviđaju da bi trgovina hranom preko interneta mogla ugroziti supermarkete. Konzultantska tvrtka A.T. Kearney prognozira da bi promet u “internet-samoposlugama” do 2020. mogao porasti na dvije do tri milijarde eura godišnje, odnosno da bi mogao imati udio na tržištu od dva do dva i pol posto.

Dva posto Nijemaca već sada barem jednom mjesečno kupuju hranu preko interneta. “To je dvostruko više nego 2012.”, kaže Mirko Warschun, jedan od analitičara tvrtke A.T. Kearney.

Drive-in-samoposluge

U nekim zemljama se na ovom polju već otišlo korak dalje. “U Velikoj Britaniji se s tim počelo ranije, tako da su se i kupci već navikli na to”, kaže Lars Hofacker s Instituta EHI retail u Kölnu. U Francuskoj su popularne drive-in-samoposluge. To znači da se hrana naruči preko interneta, a onda se samo automobilom ode po nju.

Glasnogovornik portala Allyouneed.com Max Thinius kaže da hrana na ovom portalu košta isto kako i u velikim samoposlugama. Veće marže na higijenskim artiklima donekle kompenziraju one niže kod kruha i mlijeka.

Drugačiji standard života

Stručnjaci su uvjereni da će i Nijemci ubuduće češće naručivati namirnice preko interneta. Mnogi stanovnici gradova činit će to jer će im to biti lakše i tako će uštedjeti vrijeme. Isto važi i za stanovnike na selima koji možda moraju duže voziti do samoposluge.

Tako i portal Allyouneed navodi kako vjeruje da će njegovi kupci biti samci i obitelji koje subotom radije idu na izlet nego u samoposlugu, a radnim danima ne žele slobodno popodne provoditi u kupovini.

http://www.dw.de/vo%C4%87e-i-povr%C4%87e-iz-online-samoposluge/a-17486159

Povratak na Net.hr