Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

VELIKA OPTUŠTANJA DJELATNIKA

NIJE LAKO NI U JEDNOJ OD NAJMOĆNIJIH INDUSTRIJA: Idućih godina će u ovoj gospodarskoj grani 250.000 radnika dobiti otkaz

Bankarski sektor je prvi imao krizu, no ista sudbina pogađa i proizvođače automobila koji diljem svijeta zapošljavaju više od milijun radnika

Ralf Kalmbach, konzultant koji je skoro 32 godine radio kao savjetnik najvećih njemačkih proizvođača automobila dugo vremena je naglašavao da “nitko od današnjih lidera neće preživjeti nadolazeće godine ako zadrži trenutni način poslovanja”. Kako piše Novac.hr, posljednje vijesti iz moćnog sektora autoindustrije pokazuju da Kalmbach ima pravo. Bankarski sektor je prvi imao krizu, no ista sudbina pogađa i proizvođače automobila koji diljem svijeta zapošljavaju više od milijun radnika. “Automobilska industrija prolazi kroz najveću transformaciju u svojoj povijesti”, dodaje Kalmbach.

Čelnici ove industrije odlučili su štedjeti na zaposlenicima, a razlog su novi trendovi i kaskanje u području električnih vozila. Za sada je poznato da će njemački Audi i Dalmer idućih godina otpustiti ukupno 20.000 radnika. No, ta brojka raste ako se tome pribroje i najavljena otpuštanja u Continentalu i Boschu te drugim kompanijama pa se cifra popela na 80.000 radnika. Predviđanja stručnjaka za sada nisu bajna jer bi brojke u budućnosti mogle biti i veće. Financial Times kaže da će u idućem desetljeću čak 250.000 radnika u autoindustriji ostati bez posla.

SENZACIONALNO: Automobilski div otvara tvornicu u Hrvatskoj? Proizvodili bi se gotovi automobili, a zna se i lokacija

Kriza će pogoditi i najveće

Kriza koja stiže neće zaobići ni najveće gospodarske sile kao što su SAD, Njemačka, Kina, ali i Velika Britanija. Zapravo, najveći broj otkaza dobit će djelatnici u spomenutim državama, piše Novac.hr. Podaci Eurostata iz 2017. pokazuju da ova industrija u Njemačkoj zapošljava 869.000 radnika.

Iza Njemačke dolazi Francuska s 223.000 zaposlenih, slijedi Poljska s 203.000 zaposlenika i Velika Britanija s 186.000 radnika. Kada se pogleda razina Europe, u autoindustriji brojne zaposlenike ima i Rumunjska s 185.000 radnika, Češka sa 177.000 zaposlenika, Italija s 163.000 i Španjolska s 158.000 zaposlenika. Nešto manji, ali ne i zanemariv broj ljudi zaposlen je u Mađarskoj s brojkom od 98.000 i u Sloveniji koja ima 77.000 radnika.

Trgovinski rat kao dodatni problem

Prema pisanju portala Novac.hr, trgovinski rat je dodatni problem za autoindustriju jer izvoz na kinesko tržište već 17 mjeseci zaredom doživljava pad. Najave kažu da je 2019. na tom najvećem izvnoznom tržištu trebalo biti prodano ukupno 100 milijuna vozila. Kako se čini, ta brojka neće biti ostvarena jer je za sada prodano malo više od 90 milijuna, a do kraja godine je ostalo samo tri tjedna.

Osim što trgovinski rat proizvođačima ne ide u prilog, problem im stvara i demografska slika. Stvar je u tome što sve više mladih ne želi imati vlastiti automobil nego se za potrebe prijevoza okreću uslugama poput Ubera. Stručnjaci predviđaju da će problem u budućnosti stvarati i tehnološki gigatni kao što je Google koji već sada stvaraju autonomna vozila.

MATE RIMAC DOŠAO PODUČITI PLENKOVIĆA: ‘Pokazat ćemo Vladi što je važno autoindustriji, a onda neka oni odluče…’

Povratak na Net.hr