Održana nova konferencija za medije o nestalom zrakoplovu

25.3.2014.
7:07
VOYO logo

Malezijski ministar prometa Hishammuddin je kazao da će se potraga za ostacima zrakoplova usredotočiti na južni koridor Indijskog oceana. Hishammuddin je kazao i kako se još uvijek utvrđuje točna lokacija na kojoj je zrakoplov mogao pasti, da je njegova brzina izračunata po Dopplerovom efektu. Podrobnije pojašnjenje ovoga poslano je u pisanom priopćenju medijima.

"Brzina zrakoplova je izračunata u relativnom odnosu prema satelitu. Ovisno o tom relativnom kretanju, frekvencija koja je primljena i poslana bit će različita od normalne vrijednosti, poput zvuka automobila koji se mijenja kako on prilazi i prolazi. To je Doppler efekt. Tehnika Inmarsata je analizirala razliku između frekvencije koju stanice na zemlji očekuju primiti, i onu koja je zapravo izmjerena. Ta razlika je rezultat Doppler efekta i poznata je kao Burst Frequency Offset.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Burst Frequency Offset se mijenja ovisno o lokaciji letjelice na krivulji potencijalnih pozicija, njenoj projekciji putanje, i brzini. kako bi utvrdili pouzdanost ove teorije, Inmarsat je provjerio informacije još šest drugih B777 letjelica koje su taj dan letjele na drugim relacijama. Došli su do dobre podudarnosti. Dok je bio na tlu u Kuala Lumpuru i u početnom dijelu leta, MH370 je poslao nekoliko poruka. U ovoj fazi je lokacija letjelice i satelita bila poznata, pa se moglo izračunati sistemske karakteristike letjelice, satelita i zemaljske stanice.

Poznavajući sistemske karakteristike i poziciju satelita bilo je moguće, po performansama letjelice, zaključiti gdje se na krivulji nalazi zrakoplov po Burst Frequency Offsetu. Analiza je pokazala slabu korelaciju sa sjevernim koridorom, ali dobru korelaciju s južnim koridorom", navodi se u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prosvjed rodbine nestalih putnika

U međuvremenu su članovi obitelji kineskih putnika koji su nestali sa malezijskim zrakoplovom u utorak su prosvjedovali pred veleposlanstvom Malezije u Pekingu optužujući vladu u Kuala Lumpuru da ih je varala. Deseci članova obitelji su sudjelovali u mirnom mimohodu uzvikujući slogane: "Vlada Malezije nas je varala!", "Malezijo vrati naše rođake". Kineska policija je oko veleposlanstva formirala živi zid, sprječavajući prosvjednike da se približe zgradi.

Dužnosnik veleposlanstva je Reutersu rekao da se "još bave tim pitanjem" i da će se kasnije obratiti javnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Malezijski premijer Najib Razak kazao je u ponedjeljak obiteljima putnika nestalog zrakoplova da je Boeing 777 svoje putovanje završio u južnom dijelu Indijskog oceana, tisuće milja daleko od rute kojom je zrakoplov trebao letjeti. Članovi obitelji žele dokaze da su tvrdnje malezijskih vlasti istinite.

Zašto je zrakoplov bio toliko daleko od rute?

Zrakoplov na letu MH370 malezijske aviokompanije izgubio se s radara 8. ožujka, manje od sat vremena nakon polijetanja iz Kuala Lumpura za Peking s 227 putnika i 12 članova posade, među kojima je više od 150 Kineza, i misteriozno nestao i od tada su za njim intenzivno tragale ekipe čak 26 zemalja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema prvim informacijama, zrakoplov je naglo skrenuo s rute te je postojala sumnja da je namjerno skrenut sa zadanog kursa. CNN je u nedjelju izvijestio da se zrakoplov s 35.000 stopa (10.600 metara) naglo spustio na 12.000 stopa (3.650 metara), što bi značilo da su piloti reagirali na izvanrednu situaciju. Međutim, nikakav poziv za pomoć nije upućen, a sudbina zrakoplova je više od dva tjedna predstavljala pravu zagonetku.

Potraga za ostacima zrakoplova je pak u utorak obustavljena zbog loših meteoroloških prilika, objavila je Australska uprava za sigurnost na moru (AMSA). "AMSA je procijenila opasnost i odlučila da bi pri trenutnim meteorološkim uvjetima svaka potraga u zraku i na moru mogla predstavljati opasnost za posade. AMSA je odlučila obustaviti potragu", stoji u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, SAD je Australiji ustupio napravu za otkrivanje "crne kutije". Ona se malom brzinom vuče iza broda kako bi detektirala zvuk iz crne kutije na maksimalnoj dubini od 20.000 stopa (6.090 metara).

Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo