Malezijski avion ostao bez goriva i srušio se u ocean?

15.3.2014.
18:35
VOYO logo

Bila je to prva njegova izjava na konferenciji za novinare otkako je prošlu subotu nestao Boeing 777 Malaysian Airlinesa na letu iz Kuala Lumpura u Peking.

Malezijski je premijer potvrdio da je istraga zaključila kako je netko prekinuo vezu s avionom s 239 putnika i članova posade i skrenuo ga prema zapadu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U svjetlu tih najnovijih zaključaka malezijske vlasti preusmjerile su istragu na posadu i putnike", rekao je. "Unatoč medijskim tvrdnjama da je avion otet, želim jasno reći da još istražujemo sve moguće razloge koji bi natjerali zrakoplov da skrene", dodao je.

Odmah je prekinuta potraga na moru i iz zraka u Tajlandskome zaljevu i u Južnokineskome moru istočno od Malezije, na mjestu na kojem je avion prošlu subotu u 1.22 sata nestao s civilnih radara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zadnja komunikacija s avionom sedam sati nakon što se mislilo

Po riječima Najiba Razaka, novi podaci pokazuju da je posljednja komunikacija toga zrakoplova i satelita uspostavljena u 8.11 sati, gotovo sedam sati pošto se okrenuo i preletio Malajski poluotok.

Iz tih se podataka ne može zaključiti je li avion u to vrijeme još letio i gdje se nalazio pa se za potragu, a u njoj sudjeluje više od deset zemalja, otvara novo golemo područje mogućih posljednjih lokacija. Dodatnih sedam sati leta moralo je isprazniti spremnike za gorivo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Moguć scenarij ostanka bez goriva

Malezijski premijer kaže kako se pretpostavlja da je zrakoplov krenuo jednim od dvaju koridora: sjevernim koji se proteže od sjevernog Tajlanda do granice s Turkmenistanom i Kazahstanom, ili južnim koji ide od Indonezije prema prostranstvima indijskoga oceana. Jedan izvor blizak američkoj istrazi rekao je kako je zrakoplov najvjerojatnije skrenuo na jug, prema Indijskome oceanu i ondje ostao bez goriva i srušio se.

Ako je tako, piše Reuters, bit će teško pronaći ga, a još teže doći do tzv. "crnih kutija" koje bilježenjem podataka i glasova u pilotskoj kabini drže ključ tajne nestanka malezijskog aviona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Golemo prostranstvo Indijskoga oceana u prosjeku je duboko 3,5 kilometara, što je dublje od Atlantskoga oceana, a kad je 2009. nad Atlantikom nestao Air Franceov avion, istrazi je trebalo dvije godine da locira olupinu iako su na površini mora odmah uočeni ostavi zrakoplova pa se znalo gdje tražiti. Ostatke malezijskog zrakoplova na površini Indijskoga oceana snažne bi struje već raznijele u sedam dana koliko je prošlo od nestanka.

Nova faza potrage

"Jasno je da je potraga za letom MH370 ušla u novu fazu", rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Policija je u subotu pretražila stan pilota, 53-godišnjeg Zaharija Ahmeda Šaha ubrzo pošto je predsjednik malezijske vlade završio konferenciju za novinare. Predstavnici Malaysia Airlinesa već su izjavili kako ne vjeruju da bi iskusni kapetan Zahari Ahmed Šah sabotirao let.

Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo