KAKO BARBARI ISIS-a PRIVLAČE DJEVOJKE SA ZAPADA: / 'Imaju posebno kampanju samo za žene, koriste se specijalnom snimkom'

Image
Image
26.7.2017.
19:36
VOYO logo

Djevojka se putem interneta stupila u kontakt s članovima ISIS-a, nestala je 2016. godine.

Mnogi se pitaju što je utjecalo na mladu djevojku da se preda militantima ISIS-a te kakvu su joj propagandu prodali kako bi im se pridružila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mlade djevojke lako padnu na bajkovite priče muškaraca koji ih uvjeravaju da su na svijet došle s ulogom heroina, supruga i majki, koje ideologiju ISIS-a trebaju prenijeti na sljedeće generacije.

Lijepo upakirana propaganda

Tu priču militanti ISIS-a znaju jako lijepo upakirati. Etnologinja sa Sveučilišta u Frankfurtu Susanne Schroeter kazala je da kod vrbovanja ženskih članica džihadisti koriste posebno kampanju samo za žene i djevojke. Teroristička organizacija pritom prikazuje svoju 'romantičnu' stranu, piše Deutsche Welle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koriste se blogovima s ljubavnim pričama djevojaka koje stižu u 'kalifat' te herojskih božjih raznika.

'Posebno su uspješne video priče u kojima se borci Islamske države maze s mačičima', rekla je Schroeter. Time pokušavaju prenijeti poruku da su džihadisti jaki i hrabri, ali i zaštitnici puni nježnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lako je moguće da je Linde W. privučena u klupko ISIS-a upravo jednim takvim videom.

ISIS vrlo uspješan na društvenim mrežama

'ISIS ima vrlo uspješan model za društvene mreže. Uspješan nije samo zbog toga što aktivno koristi sve moguće društvene mreže kao što su Facebook, Twitter, Youtube, Instagram i Snapchat, nego i zbog toga što se džihadisti direktno obraćaju svojoj ciljnoj grupi', objasnila je stručnjakinja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na društvenim se mrežama razglaba puno i o smislu života.

'Razgovor može početi jednostavnim interesom za islam, ali tu se netko u stvari ipak nada odgovoru o smislu života', rekao je socioolog Stephan Humer koji se bavi istraživanjem terorizma i ekstremizma na internetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Humer i kolege su davno ustanovili kako pretraživanje posebnih pojmova na internetu, kao što su "džihad" ili "šerijat" vrlo brzo dovode do internetskih stranica koje imaju veze sa IS-om.

'Pritom se cilja na slučajne pretrage', rekao je Humer. Na taj je način Islamska država dolazila do svih onih koji su pokazali najmanji interes, a zatim su im propagandisti predstavljali svoju ideologiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koriste se klasičnom psihologijom

'Tko je želio saznati još više, njega su usmjeravali na internetske forume, gdje je prvi put mogao komunicirati s ljudima', kaže Humer.

Radi se o klasičnoj psihologiji, kaže Humer.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Ono što IS nudi je zajedništvo i oslonac, a upravo to mladi ljudi najčešće i priželjkuju. Obećanje glasi: Dođi kod nas, jer mi ispunjavamo sve želje', kaže Humer.

Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo