Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

KRAĐA PODATAKA

FACEBOOK TVRDI: ‘Cambridge Analytica koristila je podatke 87 milijuna ljudi bez njihova znanja’

Nakon otkrića o kojima se vode istrage i žalbe s obje strane Atlantika, skupina je na udaru kritika i neprestano najavljuje veću transparentnost

Društvena mreža Facebook je danas povisila na oko 87 milijuna broj korisnika čije je podatke bez njihovog znanja koristila tvrtka Cambridge Analytica, što je više od ranije procjene o više od 50 milijuna.

Ukupno mislimo da su podaci s društvene mreže Facebook oko 87 milijuna korisnika, većinom u Sjedinjenim Državama, mogli biti dijeljeni s Cambridge Analitycom, napisala je skupina koja je do sada spominjala oko 50 milijuna korisnika.

Veliki skandal

Posljednja dva tjedna je mreža s više od 2 milijarde korisnika u središtu skandala.

Britanska tvrtka Cambridge Analytica je 2014. putem psihološkog upitnika na koji je odgovorilo 270.000 osoba pribavila podatke o 87 milijuna njihovih prijatelja.

To je omogućilo britanskoj tvrtki da stvori dragocjenu bazu podataka prije nego ju je angažirala ekipa kampanje Donalda Trumpa.

U to doba su preko aplikacija jedne osobe imalo pristup podacima njezinih prijatelja, što objašnjava veliki broj uključenih ljudi. Ta opcija je ukinuta 2014. a direktor Mark Zuckerberg je priznao da društvena mreža mora bolje kontrolirati upotrebu podatka trećih strana.

Val kritika

Nakon tih otkrića o kojima se vode istrage i žalbe s obje strane Atlantika, skupina je na udaru kritika i neprestano najavljuje veću transparentnost.

Zuckerberg će svjedočiti 11. travnja pred američkim Kongresom o tom skandalu i o svom zakašnjelom odgovoru na ruske političke manipulacije.

Osobni podaci su u središtu gospodarskog modela Facebooka i drugih tehnoloških skupina poput Twittera i Googla jer omogućuju bolje usmjeravanje reklamnih sadržaja, trgovačkih ili političkih.

Povratak na Net.hr