NET.HR OTKRIVA

U KRUGU STRANAČKE OBITELJI: Capak bivšoj Sanaderovoj ministrici, moćnoj poduzetnici, dao 188.000 kuna za promociju cjepiva

Krunoslav Capak, ravnatelj HZJZ-a i član HDZ-a upravo je dodijelio posao reklamiranja cijepljenja na društvenim mrežama HZJZ-a tvrtki Biance Matković, bivše Sanaderove ministrice, članice HDZ-a koja otvoreno hvali Stožer i premijera

Prije desetak dana, dakle u vrijeme kada je već započelo otkrivanje uglednika koji su preko veze uspijevali zgrabiti doze cjepiva protiv koronavirusa, a cijela je nacija slušala o krizi u opskrbi s cjepivom, odnosno, da ga nema ni za sve one koji su na redu za cijepljenje po službeno objavljenom hodogramu, a kamoli za sve one koji bi se htjeli cijepiti, Hrvatski zavod za javno zdravstvo je objavio tzv. pozivni natječaj za promociju projekta “Misli na druge, cijepi se” na društvenim mrežama HZJZ-a, na rok od šest mjeseci.

Vrijednost pozivnog natječaja je bila 195 tisuća kuna, taman da bude manje od 200 tisuća, te da sukladno Zakonu o javnoj nabavi ne mora ići na javni natječaj preko službenih stranica javne nabave, gdje se ponude dostavljaju online, te se i otvaraju javno – i kontrola procesa je, unatoč stalnim sumnjama i u nabave po tom modelu, ipak nešto veća.

Ovako je pozivni natječaj ostao manje-više u krugu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Naveden je iznos, zainteresirani su upućeni na već definiran dokument o kampanji “Misli na druge, cijepi se”, ali je navedeno da se traži i “kreativni koncept kampanje”.

Bianca Matković promovirat će cjepivoFoto: Pixsell

Misteriozno kreativna ponuda

Sve skupa je odrađeno vrlo brzo i ni na koji način nije ometeno vanjskim “utjecajima”, odnosno, evidentnom nestašicom cjepiva i evidentno velikim interesom za cijepljenje: 12. veljače ravnatelj HZJZ-a, Krunoslav Capak, potpisao je dokument u kojem je odabrana ponuda tvrtke Media front d.o.o., upravo zato jer je imala najbolji “kreativni koncept kampanje”, dakle, ono nešto što je ovisilo o subjektivnoj procjeni članova komisije, zaposlenika HZJZ-a koji su unatoč svim obavezama oko koronakrize našli vremena razmatrati kreativna rješenja za reklamiranje kampanje na društvenim platformama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Pobjednička tvrtka, Media front, u vlasništvu je Biance Matković, bivše ministrice (i vrlo utjecajne šefice kabineta premijera Ive Sanadera), poznate HDZ-ove političarke koja se nakon politike okrenula biznisu, ali i dalje njeguje povezanost s HDZ-om i otvoreno hvali rad premijera Andreja Plenkovića. S obzirom na to da se aktivirala u području promocije i marketinga, počela se pojavljivati i kao analitičarka, no u intervjuu Novom listu je jasno naglasila da ona ne može biti “nezavisna” jer je i dalje članica HDZ-a.

Također je u javnim nastupima hvalila i poteze Nacionalnog stožera čiji je član i Krunoslav Capak. “Osobno mislim da se Nacionalni stožer i svi ljudi u zdravstvenom sustavu odlično bore za zdravlje naroda i da su svojim radom zaslužni što je izbjegnut najcrnji scenariji poput Italije ili Španjolske”, izjavila je analitičarka Matković prošlo ljeto, a sada je kao poduzetnica,  prema odluci komisije HZJZ-a, svojim kreativnim rješenjem pomela konkurenciju i dobila posao promoviranja cijepljena protiv koronavirusa, za iznos od 188 tisuća kuna neto, odnosno 235 tisuća kuna bruto.

S obzirom na to da je i ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak član HDZ-a, moglo bi se reći da je posao promoviranja ostao u krugu stranačke obitelji. Iz blagajne HZJZ-a koju pune građani, oni koji grozničavo čekaju cijepljenje, bit će plaćena bivša ministrica i moćna HDZ-ova političarka, da promovira ono čega trenutno niti nema.

Povratak na Net.hr