Panamski kanal ostaje bez vode!?

6.11.2000.
20:52
VOYO logo


Službene osobe u Uredu za Panamski kanal, koje su zadužene za brane i rezervoare, ističu kako će globalno zagrijavanje, povećani brodski promet i prisutnost velikih prekooceanskih brodova "unakaziti" operativnu mogućnost kanala u sljedećih deset godina. U trenutačnom funkcioniranju, za svaki brod koji prolazi kanalom potrebno je malo manje od 200 milijuna litara vode kako bi brod uspješno prošao kroz niz brana. Augustin Arias, voditelj projekta za povećanje kapaciteta pri Uredu za Panamski kanal kaže kako se "razmatra mogućnost izgradnje novih rezervoara tekuće vode u zapadnim dijelovima kanala." Rezervoari će prikupljati i skladištiti vodu tijekom sedmomjesečne kišne sezone u Panami.

Umjetno napravljeno jezero Gatun, površine 423 kilometara kvadratnih, trenutačno prikuplja većinu tekuće vode, koja se slijeva iz obližnjih prašuma. Voda se, zatim, iz rezervoara spušta prema nižim branama, omogućavajući funkcioniranje kanala. Jezero također tekućom vodom snabdijeva obližnji Panama City i lokalne industrijske pogone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mislim da je dobro što su počeli razmišljati o ovom problemu. Jednostavno, kanal ima velikih problema s vodom," izjava je Petera Gleicka, direktora Pacifičkog Instituta za proučavanje i istraživanje, okoliš i sigurnost.

Službenici Panamskog kanala ustrajni su u naporima kako bi pronašli nove metode očuvanja postojeće vodene zalihe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trenutačno proučavamo nekoliko alternativnih sustava za očuvanje vode," kaže Arias.

Sustavi, koji su trenutačno na razmatranju, uključuju niz slivova, koji će prikupljati vodu koja otječe, zatim usporedni kanal, u kojem će se odvijati promet manjih brodova, te sustav prikupljanja bočate vode. Takvi sustavi trebali bi očuvati 33 do 50 % vode, koja se trenutačno koristi za operativnost Panamskog kanala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo