Novi BMW Compact

Prvim fotografijama novoga Compacta, bavarska tvrtka dala je naslutiti kako će u budućnosti izgledati automobili s prepoznatljivim znakom plavo-bijelog propelera.

15.11.2000.
23:51
VOYO logo


BMW-ov model Compact možda i nije postigao briljantne prodajne rezultate, ali je svakako označio prekretnicu na svjetskom tržištu. Naime, njegovo predstavljanje bilo je pionirski pokušaj nekog poznatijeg proizvođača limuzina da se okuša i u segmentu kompaktnih automobila. A znamo što se poslije dogodilo - u svojoj ponudi, "kompaktaše" danas imaju i Mercedes i Audi...

Pojava nasljednika ovog bavarskog automobila danas neće izazvati veliko iznenađenje. Međutim, jednako tako, oštra konkurencija zasigurno će natjerati čelnike BMW-a na znatno ozbiljniju promidžbu, nego što je to bio slučaj s prethodnikom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kada smo prvi puta predstavili model Compact, bio je to relativno hrabar potez. Naša konkurencija tada nije proizvodila kompaktne automobile i zbog toga nismo radili veliku pompu. Međutim, tržište se izmijenilo, pa nas ovoga puta očekuje velika borba za naklonost kupaca. Zbog toga, pojavu novoga Compacta pratit će pojačane promidžbene aktivnosti. Dakle, Compact ćemo reklamirati kao zaseban model, a ne kao dio serije 3", izjavio je glasnogovornik bavarske tvrtke.

Novi automobil veći je, robusniji i brži od prethodnika. Dobro upamtite izgled ovoga vozila, jer će upravo ovakav dizajn u budućnosti krasiti i ostale modele s BMW-ovom značkom. Posebna novost su prednja svjetla - nove "oči" sastoje se od po dvije odvojene(!) okrugle lampe, sa trendovskim prozirnim staklima. Uz to, prepoznatljivi "bubreg" dodatno je "napuhan", ne bi li se još više naglasio "opasan" izgled. Sličan dizajn "nosa", očekuje i novu generaciju serije 7...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U početku, u prodaji će se naći dvije izvedbe - 318 ti i 325 ti. 1.8-litarski agregat razvijat će 116 KS, što je i više nego dovoljno za "pristojnu" vožnju. S druge strane, u model 325 ti ugrađivat će se 2.5-litarski "šestcilindraš". Razvijat će 192 "konja", koji bi trebali zadovoljiti zahtjevniju klijentelu. Nešto kasnije, ponuda će se proširiti modelom 316 ti, sa 1.6-litarskim motorom, snage 105 "konja". Iako se "šuška" kako postoje planovi i za "M" izvedbu ovoga automobila, sa snažnim 3.2-litarskim agregatom, u BMW-u i dalje tvrde kako to još uvijek - nije na "dnevnom redu"...

U odnosu na "velikog brata", Compact će imati posve novo podvozje. Ipak, u izradi su obilato korištena iskustva s modela serije 3, zbog kojih je taj automobil proglašen najboljim u klasi. Tako će i novi Compact biti opremljen takozvanim "Z" multi-link neovisnim ovjesom, koji je zaslužan za besprijekornu upravljivost današnjih modela iz serije 3. Spomenimo kako će BMW i u ovom slučaju nastaviti s tradicijom - automobil će imati stražnji pogon.

Unutrašnjost će biti slična onoj u ostalim modelima serije 3. Posebna pozornost posvećena je praktičnosti i preglednosti. Pristup stražnjim sjedalima dodatno je olakšan, a straga će i krupniji putnici imati dovoljno mjesta za noge. Prema očekivanjima, sigurnost je podignuta na još veću razinu. Jedna od opcija jest i sustav s čak osam zračnih jastuka (uključujući i "kobasice", koje štite od ozljeda glave)...

Iako ovim modelom bavarska tvrtka "cilja" na mlade kupce, cijena bi se mogla pokazati kao najveća prepreka. Prema najavama, cijena modela 318 ti na europskim tržištima iznosit će oko 55 tisuća njemačkih maraka. Početak prodaje planiran je za ljeto 2001. godine...

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo