Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Otkrijte što ZARA radi bolje od drugih i kako joj to uspijeva

Brza moda – to je najkraći izraz za poslovni model španjolskog konfekcijskog carstva Zara, za koji američki mediji navode da bi mogao poraziti konkurentske korporacije, poput JCPenneyja ili Searsa. Zaključak – za njih je ovaj model nemoguć.

“Kompanija oko pola svog asortimana proizvodi u Španjolskoj, u tvornicama koje posjeduje. Oko 50 posto pogona nije rezervirano kako bi mogli brzo reagirati na trendove”, piše Business of Fashion.

Domaća radna snaga daje im svojevrsnu prednost pred kompanijama koje u potpunosti ovise o Aziji. Cijena rada ondje raste prebrzo za korporativne apetite.

S druge strane, većina korporativnih robnih kuća prepravlja tuđi dizajn i to šalje u azijske tvornice gdje odjeću izrađuju slabo plaćeni radnici. Dok se ta odjeća vrati, moda je već prošla!

Integrirani dizajneri

Dosad je to funkcioniralo zato što su mogli ponuditi konfekciju po nižoj cijeni. Ali klijenti brzo gube zanimanje. Osim što Zara većinu odjeće proizvodi u Španjolskoj, nove kolekcije izbacuje toliko brzo da ih druge velike robne kuće jednostavno ne stignu slijediti.

To im uspijeva i zato što se u centrima njihovih tvornica nalaze upravo – dizajneri. Ima ih 250 i uglavnom kopiraju ono što vide na pistama.

I dok većina robnih kuća obnavlja linije po sezonama, roba koju proizvodi Zara smjenjuje se na njihovim policama takvom brzinom da time pritišće kupce. Mijenja se dva puta tjedno, što u dva koraka poboljšava prodaju.

Kupi, kupi, kupi

Prvo, kupci imaju potrebu vidjeti što je novo, pa se češće vraćaju, a drugo, kupac mora reagirati brzo jer mu nitko ne garantira da će ga neki komad odjeće i čekati kad se vrati u trgovinu.

Osim što imaju tvornice, stabilnosti Zarine krovne kompanije Inditex (Industrias de Diseño Textil Sociedad Anónima) pomaže i to što imaju vlastite trgovine.

Podsjetimo, vlasnik konfekcijskog carstva Zara unutar kompanije Inditex je jedan od troje najbogatijih ljudi na svijetu Amancio Ortega Gaona. Osim Zare, iz Inditexa dolaze i marke Massimo Dutti, Oysho, Zara Home, Kiddy’s Class, Tempe, Stradivarius, Pull and Bear te Bershka.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr