Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

POPUSTI ZA BUDALE

UVREDLJIVE AKCIJE TRGOVAČKIH LANACA KOJIMA VRIJEĐAJU KUPCE: Najnoviji trik je piletina za naivce po cijeni od 20 kuna

‘Reklamiranjem takve ponude trgovci jednostavno vrijeđaju nas kupce. Time oni ne krše zakon, no pitanje je spada li ovakva praksa u domenu zavaravajućeg oglašavanja jer koji je smisao akcije na kojoj je limenka piva snižena za 50 lipa, a kutija deterdženta za jednu kunu?!’

Brojni trgovački lanci ovih dana kao i inače nude različite “akcije”, a pod tim nazivom može se, primjerice, naći žitne pahuljice s okusom cimeta koje su sa 6,99 kuna snižene na 6,29 kuna, jeftiniji kefir, kupnjom kojeg će kupci uštedjeti čak 60 lipa (proizvod je s 3,59 kuna snižen na 2,99 kuna), ili robnu marku jednog trgovačkog lanca čija je cijena pala za 30 lipa.

No, takve reklame u potrošačkim udrugama nazivaju uvredama te postavljaju pitanje trgovačke etičnosti.

“Reklamiranjem takve ponude trgovci jednostavno vrijeđaju nas kupce. Time oni ne krše zakon, no pitanje je spada li ovakva praksa u domenu zavaravajućeg oglašavanja jer koji je smisao akcije na kojoj je limenka piva snižena za 50 lipa, a kutija deterdženta za jednu kunu?!

Sve po zakonu, no…

Ponavljam, trgovci se ne ogrješuju o zakon, no postavlja se pitanje njihove etičnosti… Smatram da bi zakonodavac morao propisati donju granicu za određenu akcijsku prodaju, primjerice, da proizvod mora biti snižen minimalno 20 posto, kako se trgovci ovim cijenama više ne bi sprdali s nama potrošačima”, komentira za Slobodnu Dalmaciju Iskra Maras Jelavić, savjetnica za financije u splitskom Savjetovalištu za zaštitu potrošača.

Bivši šef Konzuma Drago Munjiza također kaže kako bi sniženja trebala biti daleko veća te ističe kako se uvijek zalagao za konkretnije akcije.

“Menadžeri određenog lanca mogu razmišljati na način koliko će izgubiti prodajom pahuljica sniženih za 70 lipa jer oni uzimaju u obzir omjer prodaje. Od takvog mizernog popusta kupac, međutim, nema nikakve koristi osim ako će se opskrbiti s 20 kutija, pa uštedjeti 14 kuna, što vjerojatno nitko neće napraviti. Da bi se te pahuljice od sedam kuna uopće reklamirale na akciji morale bi biti snižene barem kunu i pol, u cilju zadržavanja fer odnosa prema kupcima”, smatra Munjiza.

Zavaravanje

U Minisatarstvu gospodarstva, pak, smatraju kako takve akcije ne mogu biti zavaravajuće, jer prema poslovnoj se praksi, kako navode, pod zavaravanjem smatra netčna informacija te ističu da Zakon ne navodi koliko je trgovac dužan spustiti cijenu.

Munjiza kao zavaravanje, pak, navodi nedavni popust na piletinu koja se nudi za 20 kuna, no u njoj, kaže, tvrgovci ne navode da je riječ o pakiranju od 200 grama.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr