Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

NAJGORI SCENARIJ

ULJANIK PRED POTPUNIM KRAHOM: Ako Kanađani otkažu narudžbu, ni najbolji plan restrukturiranja neće više imati smisla

Kanadska Algoma otkazala je jednu od ukupno četiriju narudžbi, dok je za preostale tri dala rok od još dva tjedna i to samo stoga što su im prijeko potrebni naručeni brodovi za prijevoz rasutog tereta na Velikim jezerima. Radi se o već šestoj otkazanoj narudžbi Uljanik grupi u posljednja dva mjeseca

Kanadski brodar Algoma naručio je u pulskom brodogradilištu Uljanik četiri novogradnje, a zbog krize u tom škveru zasad je otkazana narudžba jednog broda. Za preostala tri Kanađani su dali rok od još dva tjedna i o tome navodno obavijestili Ministarstvo gospodarstva, piše Novi list.

Neslužbeno se doznaje da je Algoma mogla jednostrano raskinuti ugovore za sve četiri novogradnje, a da je ovo kratko prolongiranje roka za tri preostala pokušaj Kanađana da ipak dođu do svojih naručenih brodova.

ULJANIK I DALJE U PROBLEMIMA: ‘Vlada je osigurala dvije plaće, ne može osigurati i treću’

U dva mjeseca šest otkazanih narudžbi

Riječ je o specifičnim samoiskrcavajućim brodovima za prijevoz rasutog tereta koji su posebno projektirani za plovidbu na Velikim jezerima na granici SAD-a i Kanade pa je očito da Algomi, tvrdi neimenovani sugovornik Novog lista, trebaju ti brodovi, ali da je ovo zadnji ustupak koji daju Uljaniku. Radi se o već šestoj otkazanoj narudžbi u Uljanik grupi u posljednja dva mjeseca.

Još je gore, piše Novi list, što potpunim povlačenjem narudžbi kanadskog brodara bilo kakav plan restrukturiranja pulskog brodogradilišta, sve da je i najbolji na svijetu, više neće imati nikakvog smisla. Formalno bi se u knjizi poslova tada vodilo sedam brodova, ali od toga je jedan u vlasništvu riječkog “3. maja”, dva su u izgradnji s tim da ih završavaju sami brodovlasnici u pulskom škveru, dok se dodatne tri novogradnje više ne čine realnom opcijom.

ULJANIKU OTKAZANA ČETIRI BRODA, MINISTAR NIJE OPTIMISTIČAN: Vjerojatno će se aktivirati državna jamstva, slijedi najgori scenarij?

Jamstva stižu na naplatu državi

Vezano uz raskid ugovora za jedan brod za kanadskog naručitelja, iz Uljanika je priopćeno da su sve aktivnosti na tom brodu već ranije obustavljene i da njegova proizvodnja nije ni započela. Međutim, to ne znači da neće biti financijskih posljedica za državni proračun. Kanađani su, navodno, platili prvu ratu za taj otkazani brod pa bi po protestiranim jamstvima za avanse Ministarstvu financija moglo stići na naplatu nešto više od četiri milijuna eura, piše Novi list. Stvar se čini još gorom jer, po tvrdnjama upućenih, bilo je i kredita koje je Uljanik uzeo pod kontom gradnje tog broda, a također su “pokriveni” državnim jamstvima, i to u 80-postotnom iznosu.

Od tri broda koja je naručila kanadska Algoma, dva su u riječkom “3. maju”. Jedan je u opremnom bazenu, poluzavršen, a drugi je na navozu.

Inače, ministar gospodarstva Darko Horvat danas je iza 11 sati trebao doći u brodogradilište “3. maj” i ondje se sastati s predsjednikom uprave Uljanika Giannijem Rossandom te članovima svih triju sindikata u riječkom brodogradilištu koji su i tražili sastanak s ministrom.

PLENKOVIĆ OTKRIO KOJA SU TRI MOGUĆA SCENARIJA PRED ULJANIKOM: ‘Jedan je negativan i najgori’

Povratak na Net.hr