Trgovcima dobra zarada, a kupcima pozitivni osjećaji

Već prije samog početka Europskog nogometnog prvenstva u Njemačkoj se zahuktava biznis.

9.6.2012.
14:35
VOYO logo

Bez obzira radi li se o pivovarama, proizvođačima kozmetike ili slatkiša, tvrtke iz svih industrijskih grana mame kupce svojim, navodno jedinstvenim, proizvodima.

Igranje na emocije

Promotivne ponude artikala vezanih uz reprezentaciju redovito se isplate. "To je očito i iz činjenice da su takve akcije standardna pojava", kaže marketinški stručnjak Jan Wieseke s Rurskog sveučilišta u Bochumu. Dodaje da za te bonus-prodaje postoji i "čarobna formula", a ona glasi: igranje na emocije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nogomet pobuđuje najviše osjećaja u ovoj zemlji, čak i u usporedbi s Olimpijskim igrama. Jednostavno, u Njemačkoj je to najpopularniji sport", kaže Wieseke.

Činjenicu da nogometna prvenstva značajno povećavaju prodaju potvrđuju i u trgovinama. Eva Mertin, poslovođa jednog supermarketa iz trgovačkog lanca Rewe tako kaže da tijekom prvenstva naručuju četverostruko ili peterostruko više nekih proizvoda – uglavnom slatkiša, , piše Deutsche Welle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupnjom do pozitivnog raspoloženja

Događaji poput nogometnih prvenstava, tvrdi Wieseke, dovode potrošače u pozitivno raspoloženje.

Euforiju oko reprezentacije ne žele propustiti ni proizvođači piva. Jedna vrhunska pivovara pivopijama nudi malko drugačije dizajniran dres, na koji je moguće odmah otisnuti svoje ime ili broj. Naravno, potrebno je prvo kupiti osam sanduka piva, što, bez kaucije, stoji oko 80 eura. Za usporedbu toliko košta i standardni reprezentativni dres i to u XXL veličini u sportskoj trgovini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Djeca žude za sličicama

Proizvođačima i trgovcima, dodaje Wieseke, važan je takozvani "Menadžment odnosa s kupcima", odnosno povezivanje s klijentima preko nogometa. Jedan veliki trgovački lanac tako pri kupnji od deset eura poklanja paketić sa sličicama reprezentativaca.

Otkad se na blagajnama dijele paketići, kaže Eva Martin, u njen supermarket dolaze brojne nove mušterije. Uglavnom u pratnji djece, koja "kraj blagajne nestrpljivo čekaju kako bi otvorila paketiće i vide imaju li konačno sličicu koja im je nedostajala".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Samit
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
default_cta
Azbuka našeg života
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
default_cta
Volio bih da sam ovdje
VOYO logo