Trgovci ne pristaju dizati cijene!

Povećanje cijena od dva do 10 posto od trgovačkih lanaca zasad su tražili strani dobavljači, no ako bi uspjeli, njihov bi primjer sigurno slijedili i domaći proizvođači.

20.2.2012.
9:11
VOYO logo

Informacija da je Konzum, koji posluje u sklopu Agrokora, odbio zahtjeve dobavljača za višim cijenama, poprima širu frontu preko Hrvatske udruge poslodavaca (HUP). I dok su u Agrokoru prije nekoliko dana potvrdili da su odbili zahtjeve dobavljača, ali da s nekima još vode pregovore, za srijedu 22. veljače Udruga trgovine pri HUP-u najavljuje objavu zajedničke odluke članica prema kojoj neće prihvatiti dizanje cijena.

"Izvršni odbor HUP-ove Udruge trgovine održao je 31. siječnja sastanak povodom Vladine najave povećanja PDV-a na 25 posto, na kojem su članovi trgovinskog sektora raspravljali o utjecaju takve odluke na sektor trgovine i na maloprodajne cijene. Donesen je preliminarni zaključak prema kojem trgovci, unatoč padu prometa u sektoru, neće dizati cijene. O tom se zaključku još usuglašavaju stavovi unutar Udruge, a s konačnom odlukom te razlozima njezina donošenja javnost će biti vrlo skoro upoznata", potvrdio je za Poslovni dnevnik predsjednik HUP-a Ivan Ergović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zaklinjali se da neće dizati cijene

Inicijativu trgovaca da ne prihvate više cijene vodi predsjednik Udruge trgovine HUP-a Josip Zaher, izvršni direktor u Agrokoru. Od Zahera se u petak nije mogao dobiti komentar, a u HUP-u su rekli da će detalji biti objavljeni na konferenciji za novinare.

"Svi su se na sastanku zaklinjali da neće popustiti i dizati cijene. No, trgovci su u teškoj poziciji, sektor bilježi stagnaciju od 2007. godine i pad dobiti", komentirao je sudionik sastanka u HUP-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema iznesenoj analizi, trgovci su u Hrvatskoj bilježili dobit 2007., 2008. i 2009. godine, no ona se i smanjivala sa 6,5 na 1,5 milijardi kuna, ali su u 2010. iskazali minus od 433 milijuna kuna. Navodno minus sektora za prvih šest mjeseci 2011. iznosi više od 160 milijuna kuna.

Prema zaključcima sastanka, trgovina je posljednjih godina suočena i s deflacijom cijena u maloprodaji koja 2009. i 2010. godine iznosi više od dva posto, zbog čega je konstatirano da prostora za daljnje smanjenje marži nema, a dovode se u pitanje nove investicije i ulaganja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lov u mutnom

Navodno povećanje cijena od dva do 10 posto od trgovačkih lanaca zasad traže samo strani dobavljači, tj. njihovi distributeri, no sigurno je da će, ako do toga dođe, njihov primjer slijediti i domaći proizvođači. Kako su pojedini distributeri nedavno pojasnili Poslovnom dnevniku, zahtjevi za povećanjem cijena koji dolaze iz inozemstva nemaju veze s povećanjem PDV-a u Hrvatskoj, nego s povećanjem cijena energenata i ostalih inputa.

Iako je iz Vlade poručeno da povećanje PDV-a ne može poskupiti proizvode više od 1,4 posto, sigurno je da će s obzirom na prijašnje poznate scenarije neki trgovci iskoristiti lov u mutnom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
default_cta
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
default_cta
VOYO logo