Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Izbacio Konzum s prvog mjesta u županiji i zaradio brdo love

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) provela je istraživanje na 55 poduzetnika koji se bave trgovinom na malo mješovitom robom, koje je pokazalo i kakvi su bili tržišni udjeli među najvećim igračima na hrvatskom tržištu u 2012. godini.

Istraživanje je tako pokazalo da je vodećih 10 trgovaca na malo u 2012. zajedno ostvarilo prihod od 24,6 milijardi kuna, što je povećanje od 3,8 posto u odnosu na 2011. godinu, kad su isti poduzetnici imali prihod od 23,7 milijardi kuna.

Četiri poduzetnika bilježe prihod veći od dvije milijarde kuna (Konzum, Plodine, Lidl, Kaufland), a devet poduzetnika ostvarilo je prihod veći od milijardu kuna. Zajednički tržišni udjel 10 najvećih trgovaca je stabilan, iznosi 79 posto, a tržište je umjereno koncentrirano, piše Liderpress.hr.

Konzum je i nadalje najznačajniji maloprodavač u Hrvatskoj s tržišnim udjelom od 25 do 30 posto. No, zbog visokog rasta prihoda, odnosno tržišnih udjela njegovih glavnih konkurenata, tržišni udjel Konzuma je u 2012. nešto manji u odnosu na godinu ranije. Primjerice Konzum je izgubio primat u Splitsko-dalmatinskoj županiji, gdje je tržišni lider postao trgovački lanac Tommy.

Prihodi Tommyja porasli za čak 400 milijuna kuna

Tommy je pak među promatranim trgovcima, zahvaljujući preuzimanju dijela Kerumovih trgovina, imao i uvjerljivo najveći skok prihoda u 2012. godini za čak trećinu, odnosno za više od 400 milijuna kuna. Time je Tommy realizirao i najveći pomak u rangu prvih 10 poduzetnika prema kriteriju ostvarenog prihoda u maloprodaji mješovite robe jer je s 8. došao na 6. mjesto.

Lidl i Kaufland su zajedno, kao članice Schwarz grupe, najjači Konzumov konkurent u Hrvatskoj, s tržišnim udjelom koji iznosi od 15 do 20 posto. No, promatrano pojedinačno, najveći Konzumov konkurent u 2012. godini su Plodine.

Ovo je AZTN-ova lista poduzetnika i udjel na tržištu u postocima:
1. Konzum 25 – 30%
2. Plodine 5 – 10%
3. Lidl 5 – 10%
4. Kaufland 5 – 10%
5. Mercator 5 – 10%
6. Tommy 5 – 10%
7. Spar < 5%
8. Billa < 5&
9. Dinova – Diona < 5%
10. Studenac < 5%

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr