Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Uskoro krećemo

TODORIĆ TVRDI: Moj Alibaba je moj najvredniji projekt

Predsjednik koncerna Agrokor u veljači je najavio projekt A007 kao potencijalno najvredniji dio svog poslovnog carstva. Ova platforma, nazvana A007, kao regionalna oznaka kineske elektronske platforme Alibaba, startat će krajem ove ili početkom iduće godine najprije samo u Hrvatskoj, a potom će obuhvatiti regiju, piše Poslovni dnevnik.

Glavni Agrokorov IT operativac i predsjednik Uprave mStart komunikacija Mate Krpan izjavio je da su odabrali tehnološko rješenje SAP hybris, a riječ je o softveru koji povezuje upravljanje podacima o korisnicima, kontekstualni marketing i povezivanje svih kanala prodaje.

Krpan ističe da će prvo krenuti s Hrvatskom, a da će kasnije pokriti cijeu regiju. Prema njegovim riječima, ponuda nove trgovine na internetu neće biti ograničena samo na ono što prodaju Konzum i Mercator, već će u ponudi biti i potrošačka elektronika i drugi proizvodi.

Ivica Todorić, predsjednik koncerna Agrokor, u veljači je najavio projekt A007 kao potencijalno budući najvredniji dio svog poslovnog carstva.

Opisao ga je kao jedan od važnih elemenata u rastu koncerna s prometa od osam na 20 milijardi eura prihoda.

Kupi online – preuzmi u najbližem Konzumu

Kako se navodi, ovaj projekt neće značiti samo novu internet trgovinu već i novi pristup prodaji. To uključuje i usluge poput kupovine preko interneta i zatim preuzimanje zapakirane robe u jednom od Konzuma. Za sada ta usluga ima mali udio u online prodaji Konzuma, ali je među najbrže rastućima.

Uz to, Konzum je nedavno objavio da 10 posto ukupne online prodaje ostvaruje preko mobilnih aplikacija na mobilnim telefonima i tabletima i da, na primjer, u BiH, njihovu web-trgovinu koriste čak i iseljenici.

Kako navodi Poslovni dnevnik, Agrokor je kao pripremu za projekt A007 početkom godine zaposlio sedam stručnjaka za digitalni marketing u regiji.

Potom je dodatno zapošljavao softveraše, dizajnere i marketingaše.

Krpan tvrdi da je ključ u inovacijama. Pojašnjava da se to dobro vidi na primjeru Tiska, u kojem su zahvaljujući tehnologiji proširili ponudu na bankarske usluge mijenjanja novca te poštanske usluge.

Tisak i dostavni dronovi

“Sutra će se već na Tisku moći kupovati i svi oblici prijevoznih karata, od vlakova i autobusa do karata za trajekte”, kaže.

Te su inovacije znatno poboljšale profitabilnost Tiskovih kioska.

Kad je riječ o mogućem idućem koraku, poput dostavnih dronova, na kojima u SAD-u radi Amazon, Krpan kaže da ni ta budućnost nije tako daleka kako se sad nekima čini.

“Najveći izazov bit će nam regulativa i kako postaviti pravila gdje dostavni dron smije obaviti dostavu te kako regulirati nebo kad dva-tri metra iznad vas leti na desetke tisuća letjelica”, zaključuje Krpan.

Konkurencija je već tu

U Hrvatskoj su u slične projekte već pokrenuli M SAN grupa kroz portal eKupi i Styria kroz portal Mondo.

M SAN je lani kroz eKupi samo u Hrvatskoj napravio promet od 137,9 milijuna kuna uz neto dobit od 574 tisuće kuna.

Ukupni iznosi koje radi eKupi zasigurno su veći jer ta online trgovina radi i u drugim državama u regiji. Početkom ove godine konkurenciju je zaoštrio kineski Alibaba – najveća internetska trgovina na svijetu, koja je po prometu pretekla čak i Amazon, najavila je da želi u Srbiji izgraditi svoj regionalni centar.

Povratak na Net.hr