Oglašivači 'skužili' moć interneta

Prema podacima HURA-e, i u 2011. je nastavljen pad ulaganja u oglašavanje. U odnosu na 2010. godinu, pao je za 5 posto.

7.5.2012.
15:55
VOYO logo

Ukupni budžet oglašivača u 2011. za tiskovine je iznosio 457 milijuna kuna što je 16 posto manje nego prethodne godine. Razlozi leže u općem padu čitanosti te odljevu oglašavačkih budžeta na internet, pojašnjavaju iz HURA-e, Udruženja društava za tržišno komuniciranje.

Online budžeti su, pak, rasli za čak 131 posto i ukupno su iznosili 83 milijuna kuna, no još uvijek se radi o relativno malim apsolutnim brojkama. Pritom, u procjenu nisu uključeni mali oglasi, navodi se u HURA-inom priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Budžeti neće rasti do 2013.

Investicije u radio smanjene su za 11 posto, a najstabilnija je potrošnja na televizijama s minimalnim padom od 1 posto. Oglašivači u Hrvatskoj su tradicionalno usmjereni televizijskom oglašavanju na koje odlazi gotovo polovica ukupnog ulaganja, odnosno u 2011. godini je to bilo 765 milijuna kuna.

Smanjenje budžeta za oglašavanje povezano je s okolnostima kao što su pad maloprodaje, niža kupovna moć stanovništva i općenito stanje ekonomije, a kod internacionalnih oglašivača i globalni te regionalni faktori. Istovremeno, na ulaganje je utjecao i pad cijena oglašavanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema procjenama HURA-e, budžeti oglašivača neće rasti sve dok ne dođe do ekonomskog oporavka i rasta BDP-a što se očekuje tek početkom 2013. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo