Odjeću šivaju isključivo u Hrvatskoj, a prodaju je u 30 zemalja

Etna Maar, Igor Dobranić, L-NK Studio i Xenia Design hrvatski su brandovi čije će se kreacije iduće jeseni i zime nositi širom svijeta.

3.2.2015.
9:23
VOYO logo

Na nekih 7.500 četvornih metara niže se štand do štanda, jedan originalniji i zanimljiviji od drugoga. Kaputi, haljine, torbe, cipele, nakit… Sve ono što će se nositi u sezoni jesen/zima 2015/2016.

Pravi raj za svaku modno osviještenu osobu. No obični kupci ovdje na žalost nemaju pristupa. Sajam mode "The Gallery" u Düsseldorfu, koji se održava od 30. siječnja do 2. veljače 2015., bio je otvoren j samo za tzv. stručnu publiku, odnosno u prvom redu one koji naručuju robu na veliko. Svoj je dolazak prijavilo oko 5.000 potencijalnih kupaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovaj sajam je jedna od važnijih adresa u svijetu mode", kaže za Deutsche Welle dizajnerica tvrtka XD Xenia Design Ksenija Vrbanić iz Čakovca. Priča da u Düsseldorfu izlaže još od 1999. godine te da je na početku malo tko od posjetitelja znao za Hrvatsku. U međuvremenu XD svoje kreacije prodaje u 30 zemalja i ima oko 180 kupaca u veleprodaji. Ksenija kaže da, osim u Düsseldorfu, izlaže i u New Yorku, Parizu, Milanu i Moskvi, ali istodobno ističe da svoju odjeću isključivo šiva u Hrvatskoj.

Sve na istom mjestu

Smisao ovog sajma je okupljanje modnih dizajnera na jednom mjestu i predstavljanje novih trendova za predstojeću sezonu – i to tako već desetljećima. Zbog te bogate tradicije i odlične ponude sajam je omiljen kod vlasnika butika i predstavnika modnih kuća koji svojim kupcima žele ponuditi jedinstvenu i originalnu odjeću, obuću i accessoire. Na ovom sajmu je izloženo oko 500 kolekcija iz 23 zemalja svijeta, od Francuske i Italije, preko Japana i Filipina, pa sve do Kenije i SAD-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska dizajnerica Andrijana Subotić Pjajčik, podrijetlom iz Vinkovaca, po prvi put izlaže na ovom sajmu mode kolekciju svog branda Etna Maar koji postoji već 10 godina. Zadovoljna je što se odlučila na dolazak, kaže i objašnjava da je jedan od njezinih ciljeva probijanje na njemačko tržište. No, u Düsseldorf ne dolaze samo njemački veletrgovci i agenti koji posreduju u prodaji robe.

Tako je Andrijanin štand među ostalima posjetila i jedna agentica iz New Yorka, koja naručuje robu za butike i prodavaonice u Sjedinjenim Američkim Državama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Svaka sezona kao da je prva'

I na izložbenom prostoru dizajnera Igora Dobranića iz Karlovca vladala je živahna atmosfera. Igor kaže da je na ovom sajmu zastupljen već pet, šest sezona, ali da stvarno nema nikakvih pravila što se tiče prodaje.

"Trebate znati procijeniti gdje ćete imati uspjeh. Svaka sezona kao da je prva", objašnjava Igor i priča da je jedne sezone izlagao u Londonu i nije baš bio zadovoljan prodajom, a onda su mu engleski kupci pokupovali istu kolekciju u – Düsseldorfu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegove kreacije nude, kako kaže, "fini butici koji prodaju samo po nekoliko istih komada" u Velikoj Britaniji, Rusiji i SAD-u.

Pozitivna iskustva

I L-NK Studio iz Zagreba je već šestu sezonu na ovom sajmu mode. Vlasnica tvrtke Ognjenka Antunac kaže da imaju vrlo pozitivna iskustva i dodaje: "Jednom brandu treba dugo vremena da se probije, ali onda steknete krug klijenata koji postaju redoviti kupci".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže da je najvažniji razlog za dolazak u Düsseldorf zastupljenost potencijalnih mušterija iz cijele Europe, Rusije i Amerike, a osim toga, ističe, ovo je i jedan od povoljnijih sajmova te vrste, odnosno cijena sudjelovanja nije tako visoka kao drugdje.

http://www.dw.de/hrvatska-moda-na-sajmu-u-d%C3%BCsseldorfu/a-18228475

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo