NOVOST NA POLICAMA TRGOVINA: / Trend koji bi mogao promijeniti naviku većine kupaca

Image
Foto: PIXSELL, Marijan Susenj

Savršen izgled voća i povrća je neprirodan, ali privlači kupce koji žele savršene proizvode.

20.4.2016.
6:30
PIXSELL, Marijan Susenj
VOYO logo

Mrkva "s dvije noge", grbavi krastavac, limun sa zelenim pjegama - sve su to proizvodi koje nije moguće naći u njemačkim prodavaonicama čak i ako su iz ekološkog uzgoja, jer kupci žele savršeno voće i povrće. Jedan njemački diskonter sada to želi promijeniti, piše Deutsche Welle.

'Grbavo' povrće zapakirano s 'normalnim'

Njemački diskonter Penny uskoro namjerava početi prodavati voće i povrće iz ekološkog uzgoja koje do sada nije uspijevalo stići na police u trgovinama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ekološkim uzgajivačima mora se omogućiti prodaja i onih proizvoda koji nisu savršenog izgleda, a ne da ih moraju jeftino prodavati za industrijsku preradu", objašnjava šef spomenute tvrtke Jan Kunath.

Za 'grbavo povrće' neće biti čak ni niža cijena, ono će biti zapakirano zajedno s 'normalnim' proizvodima jer po kvaliteti i okusu oni nemaju nikakve mane. Jednostavno više neće biti odvajano voće i povrće koje ne odgovara uobičajenom "idealu ljepote" s obzirom na veličinu i oblik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sad mogu u trgovinu dostaviti veće količine po prikladnim cijenama", kaže Axel Altenweger, upravitelj na jednom samostanskom dobru. Organska proizvodnja se tako više isplati.

Image
OVAKVU TOP-LISTU JOŠ NISTE VIDJELI: /

Izabrano najzdravije povrće, a na njoj ni rajčice ni paprike

Image
OVAKVU TOP-LISTU JOŠ NISTE VIDJELI: /

Izabrano najzdravije povrće, a na njoj ni rajčice ni paprike

Okus bi trebao biti važniji od izgleda

Odluku tog njemačkog diskontera pozdravljaju i udruge za zaštitu potrošača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je jako naporno seljacima koji proizvode organsku hranu", kaže Silke Schwartau, stručnjakinja za hranu Centrale za zaštitu potrošača u Hamburgu.

Jedno ispitivanje njezine organizacije na Facebooku pokazalo je veliku spremnost potrošača da ne obraćaju pozornost na izgled voća i povrća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nikad nisam razumio zašto je kod voća i povrća važan izgled, a ne okus", napisao je jedan korisnik.

Image
MAŠALA! /

Bosanac Nijemcima prodao ekopovrće 15 godina unaprijed

Image
Foto: Thinkstock
Image
Foto: Thinkstock

Nesavršen izgled i besprijekorna kvaliteta

Njemački Penny namjerava u godinu dana potrošačima ponuditi do 40 milijuna pakiranja proizvoda nesavršenog izgleda, ali besprijekorne kvalitete. I drugi tamošnji trgovački lanac, suparnik Aldi Nord, kod običnog voća i povrća inzistira na prvoj klasi, ali kod onog organski uzgojenog ima veću toleranciju s obzirom na oblik, boju ili vanjski izgled.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ekološkom uzgoju, zbog nekorištenja kemijskih zaštitnih sredstava ili lako razgradivoga gnojiva, prije dođe do grešaka na kori ili plodovi budu manji.

Većina ostalih njemačkih trgovačkih lanaca nudi takvo 'grbavo' voće i povrće u posebnim akcijama. Ti su proizvodi obično iz konvencionalnog uzgoja i u pravilu se nude po znatno nižim cijenama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan takav lanac, Edeka, prodavao je voće i povrće 's greškom' pod geslom: "Nitko nije savršen".

Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo