Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Kako je najveći trgovački lanac nadigrao konkurente

Ekonomska kriza potrošače je natjerala da mijenjaju način kupnje i racionaliziraju troškove, ali su se i trgovci dosjetili kako ih privući da svejedno troše. Najveća svjetska trgovačka kompanija Walmart tako je našla model za borbu s jeftinim trgovinama ‘sve po dolar’.

U SAD-u je donedavno vrlo popularan bio koncept trgovina ‘sve po dolar’, no veliki trgovci poput Walmarta doskočili su tome tako što su krajem mjeseca na police počeli plasirati manja pakiranja ili ambalažu određenih proizvoda što im je bitno smanjilo cijenu i vratilo kupce u trgovinu.

“Walmart politiku ‘one-dollar’ realizira kroz prilagodbu pakiranja proizvoda i strateška partnerstva s dobavljačima. To bi bilo kao kad bi Konzum od svojih dobavljača tražio da pakiranja prilagode tako da prodajna cijena na polici bude primjerice 10 kuna. To znači da bi u vrećici čokolina umjesto 250 bilo 200 grama ili manje, u vrećici bombona umjesto 100 grama 150 gr ili više. Dakle, u ugovaranju s dobavljačima tražilo bi se da pakiranje ekskluzivno prilagode maloprodavaču koji uvodi ovaj koncept kao bazu svoje poslovne politike”, objasnila je za Poslovni dnevnik Blaženka Knežević, profesorica na Katedri za trgovinu Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.

U Hrvatskoj nema takve prakse

Kako kaže, Walmart zbog velikih količina narudžbe može diktirati uvjete dobavljačima i takav koncept nametnuti u vlastitu poslovnu politiku, no manjima bi to vjerojatno bio problem. U Hrvatskoj takvu praksu još nemamo, ali su se naši trgovci okrenuli drugim taktikama.

Trgovci tako kupce pokušavaju privući akcijskim cijenama strateški važnih proizvoda, povečali su udio trgovačkih marki, a više vode računa i o isteku roka trajanja proizvoda pa uvode posebne police s upravo takvim proizvodima čije su cijene niže 30 do 80 posto od onih kojima rok isteka još nije blizu. Uvođenje prodaje živežnih namirnica obročnom otplatom kreditnim ili debitnim karticama, što od 2005. do 2008. nije bilo moguće kod većine maloprodavača u Hrvatskoj, također je jedan od načina privlačenja kupaca, kazala je Knežević, a politika dana umirovljenika, studenata, đaka, trudnica i drugih socijalno osjetljivih skupina potrošača, kada se na jedan dan u jednome mjesecu (ili tjednu) posebnim kategorijama potrošača osiguravaju povoljniji uvjeti plaćanja daju veći popusti i/ili prilagođuje asortiman, sve je češća praksa.

Povratak na Net.hr