Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Jurin: ‘Oglašavanje je postao nenaplativ biznis’

Predsjednički izbori su bili više test razumijevanja političke komunikacije samih kandidata, nego basnoslovan izvor zarade za industriju oglašavanja, kojoj je naplata najveći problem.

U ekonomskoj krizi su kompanije na oglašavanju ili štedjele ili ga potpuno ukinule, zbog čega se ta industrija nakon više godina rasta našla u tako teškoj situaciji da je došlo i do pokretanja kampanje ‘Proizvodi umiru bez reklame’, kojom su mediji na nadgrobnim pločama objavili ‘smrt’ oglasa, piše portal bankamagazine.hr.

U intervjuu za http://www.banka.hr, Edvin Jurin, direktor agencije Weber Shandwick, koja je dio grupacije McCann Erickson u Hrvatskoj, direktor Festivala oglašavanja FESTO, Hrvatskog oglasnog zbora, te jedan od inicijatora grand PR-iksa, godišnje nagrade za dostignuća u odnosima s javnošću u Hrvatskoj, rekao je da je u 2009. tržišno komuniciranje u Hrvatskoj smanjeno od 10 do 15 posto. Recesija i njene posljedice zahvatile su sve tri sastavnice industrije tržišnog komuniciranja: oglašivače, medije i agencije, rekao je Jurin.

‘Pad pada’

Jurin kaže da oglašavanje u Hrvatskoj nije naplativ biznis. “Dobro će biti ako u 2010. uspijemo postići slikovito rečeno ‘pad pada’. U 2010. godini izgledan je ipak još jedan dodatan pad od nekih desetak posto i tek potom, korak po korak, oporavak i laganiji uzlet, koji je vjerojatniji u drugom polugodištu 2011.” rekao je Jurin.

“To znači da je potreban istinski, a ne samo formalan redizajn niza sastavnica oglašivačke industrije. Tražit će se što funkcionalnije i učinkovitije komuniciranje, točnije rečeno, što optimalnije kombinacije medija (media mixevi) sa što mjerljivijim učincima. Osim toga, potreban je i direktniji i iskreniji pristup odnosno kontakt oglašivača sa krajnjim korisnikom na svim razinama.”

Oglašavanje vrijedi 360 do 480 milijuna eura

Jurin dodaje da je tržište vrlo transparentno kada su u pitanju elektronički mediji, kod kojih se točno mjeri gledanost, slušanost i čitanost, no da to nije slučaj kod tiskanih medija.

“Zapanjujući je podatak da u Hrvatskoj ima više od osam stotina registriranih različitih tiskovina, ali bez jasnog pregleda dosega i učinaka, kaže Jurin. Potrebno je objavljivanje realnih neto prihoda svih subjekata – televizija i radijskih postaja i tiskovina i agencija. Iz sada dostupnih podataka, hrvatska industrija tržišnog komuniciranja na godišnjoj razini vrijedi od 360 do 480 milijuna eura.

Predsjednički izbori test razumijevanja političke komunikacije

Jurin je za bankamagazine.hr komentirao i oglašavanje u netom završenoj predsjedničkoj kampanji. Rekao je da su izbori bili više test razumijevanja političke komunikacije od strane samih naručitelja odnosno kandidata za predsjednika, nego basnoslovan izvor zarade za industriju tržišnog komuniciranja u cjelini.

“Taj test je pokazao da je za stepenicu više podignuta razina razumijevanja važnosti komuniciranja u političkom marketingu, ali ni približno u onoj mjeri u kojem je to slučaj u gospodarstvu. Kao što je i vidljivo iz samih izjava kandidata, mnogi od njih su direktno sudjelovali u kreativnom procesu svojih produciranih komunikacija, što čak jednim dijelom i mogu razumjeti jer je riječ o osobnim brendovima. No, treba znati svoju mjeru inače sve postaje kontraproduktivno i za kandidata i za njegov tim, a da o široj javnosti ne govorimo”, kazao je Jurin za bankamagazine.hr.

Povratak na Net.hr