Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

NOVI TREND

JESTE LI PRIMIJETILI NOVI TRIK TRGOVACA KOJIM VAM IZVLAČE KUNU: Tvrde da potrošači ništa ne gube, ali nije baš tako

Nekada se samo egzotično prodavalo na komade, a sada trgovci tako sve češće prodaju i salatu, poriluk…

Domaća legislativa trgovcima dopušta izražavanje cijene na jedan od dva načina: ili uz pomoć jedinice mjere ili po komadu. U zadnje vrijeme, trgovci sve češće i za povrće i voće biraju ovu drugu varijantu – umjesto po kilogram prodaju ga po komadu pa se tako u supermarketima, trgovinama pa čak i ponegdje na tržnicama mogu vidjeti tikvice, krastavci pa i zelje koje se prodaje po komadu.

Trgovci uvjeravaju da potrošači time ništa ne gube, no tome i nije baš tako. Prije svega, takva prodaja trgovcima daje prednost jer nisu dužni na proizvode stavljati obavijest o neto težini artikla. A predsjednik Hrvatske udruge povrćara Hrvoje Gregurić za Novac.hr otkrio je i drugu veliku prednost za trgovce.

Voće i povrće gubi na težini

“Istina, ta je praksa sve učestalija, a uglavnom nastaje iz želje trgovca da na neki način umanji gubitak koji redovito ostvaruje prilikom prodaje voća i povrća”, počinje Gregurić i objašnjava kako je najveći problem trgovcima dehidracija voća i povrća.

“Trgovac od proizvođača kupuje 100 kilograma tikvica, no dugotrajnim stajanjem one zbog dehidracije gube na težini pa trgovina, umjesto kupljenih 100, u konačnici potrošačima proda samo 60 kilograma istog povrća. Ta je pojava brojnim trgovcima zadavala glavobolje pa su osmislili prodaju artikala po komadu, što je dosad uglavnom bilo rezervirano za egzotične voćke poput avokada, manga ili ananasa, kao i lisnate povrtnice koje se već neko vrijeme u trgovinama kupuju po komadu”, opisuje Gregurić.

Kupci skidali sasušene listove

Prvo povrće koje se u Hrvatskoj počelo prodavati po komadu prije dugog niza godina bila je zelena salata, također iz razloga koji nisu imali previše veze s potrošačkim pravima.

“Nerijetko se događalo da bi kupci s glavica salate skidali listove koji su bili požutjeli, što je trgovcima stvaralo puno otpada. Danas se slična priča javlja, primjerice, s porilukom za koji još uvijek na tržištu ne postoji dovoljno dobra zaštitna mjera pa se nerijetko u trgovinama brzo kvari. Kupci s njega redovito skidaju slojeve, čime poriluk gubi na težini pa se i za to povrće sve više uvodi naplata po komadu”, priča Gregurić.

Povratak na Net.hr