Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

ZLATNA ŽILA

FENOMEN INFLUENCERA: Neki su svoj utjecaj vrlo pametno iskoristili, neki ga prostituiraju, a što kažu stručnjaci?

Influenceri danas, kažu stručnjaci, mogu biti svi, a samo neki radeći taj posao koji za sobom povlači brojna pitanja, mogu izgraditi carstva

Društvene mreže razvile su se do te mjere da su postale ozbiljan i unosan posao, pa tako danas influenceri na njima razvijaju svoja poslovna carstva, postaju svjetski poznate ličnosti, a stručnjaci predviđaju da će se taj fenomen nastaviti jer ljudi vjeruju drugim online korisnicima te osjećaju bliskost na društvenim medijima.

SONJA KOVAČ SLUČAJNO OBJAVILA CJENIK SVOJIH USLUGA: Bivša glumica živi život iz snova

Te skupine ljudi, koje mogu utjecati na poslovne odluke zbog svog ugleda, položaja ili veza, za razliku od onih slavnih osoba korisnicima društvenih platformi čine se i puno bližima i dostupnijima. Domagoj Bebić, docent na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, ističe da su oduvijek bili važna instanca u širenju poruka i prodaji, ali da su do digitalnog okružnja trebali zaslužiti svoj status i prestiž obrazovanjem, djelovanjem, radom u zajednici.

Digitalno okruženje je promijenilo uloge i autoritete

No, danas je kaže digitalno okruženje promijenilo i uloge i autoritete u društvu te “dalo mogućnost da svi imamo priliku biti influenceri – imamo priliku biti utjecajni u svojoj mreži”. Kako ljudi danas više vjeruju influencerima nego vladama i medijima, smatra  se da će se fenomen influencera nastaviti.

Pretpostavke su, stoga, da će se  fenomen influencera nastaviti i u budućnosti upravo zbog toga jer korisnici vjeruju drugim online korisnicima, jer osjećaju bliskost na društvenim medijima (ipak su od nas udaljeni jednim klikom) i na taj način imaju povjerenja u te poruke, ističe Bebić.

Ako ste dovoljno eksponirani, onda ste influencer

Danas influencerom zovemo svakog pojedinca ili korisnika koji je eksponiran u digitalnom okruženju – putem zajednice na društvenim medijima i blogovima – a koji okupljaju veliki broj korisnika na svojim platformama. Upravo stoga postaju jako privlačni marketingašima pa nerijetko dobivaju marketinške ugovore i postaju brend ambasadori.

HRVATSKA INFLUENCERICA OBJASNILA KAKO ZARAĐUJE NA SVOJIM FANOVIMA: ‘Nisam prodana duša, nipošto’

Forbes: 84 posto oglašivača planira barem jednu kampanju s influencerima

Tvrtke znaju da se radi o osobama koje imaju utjecaj na određenu ciljnu grupu i da uživaju njezino povjerenje i to koriste kako bi usmjerili potrošačke navike. Ne moraju se posebno truditi da dođu do potrošača i ciljne grupe, već angažiraju ‘influencera’ s kojim dobiju njegove sljedbenike.

Forbes tako piše da je jedna anketa pokazala da čak 84 posto oglašivača planira barem jednu marketinšku kampanju s influencerima tijekom sljedećih 12 mjeseci.

Prema istraživanjima, čiji su rezultati objavljeni na platformi za influencere Grin Influencer Marketing Software, 94 posto marketinških stručnjaka koji koriste influencere za marketing smatraju ih učinkovitim.

Influenceri se tvrtkama isplate

Čak 30 posto potrošača sklonije je kupiti neki proizvod na temelju preporuke influencera koji nije celebrity, dok je samo tri posto potrošača navelo da je kupilo proizvod na temelju preporuke influencera celebrityja, navodi Grin.

Također, navode i da je studija pokazala da tvrtke zarađuju oko 44 kune na jednu uloženu kunu u influencer marketing.

MA KAKVA ELLA DVORNIK: Ova cura je najbogatija modna influencerica, a tek joj je 19

Prostitutke, hodajuće reklame, influencerska mafija

Neki stručnjaci, pak, smatraju da se influenceri prostituiraju jer za mišljenje koje zastupaju u svojim blogovima, postovima i videima dobivaju novac, navode brendove koje koriste ili oblače, no rijetko se radi o proizvodima koje su sami kupili.

Nerijetko njihove objave nisu označene kao reklama, iako bi to prema zakonskim propisima trebale biti. A kako bi se prikrila činjenica da se radi o reklami, pojedini influenceri se služe lažnim tvrdnjama poput toga da im je taj ‘sveti gral’ od proizvoda preporučila prijateljica.

Brendovi koriste sivo tržište i izbjegavaju plaćanje oglašivačkog poreza. Svoje proizvode “poklanjaju” influencerima, pa ih potom šalju na putovanja, a ovi ih vješto reklamiraju bez očite reklame.

Neki spominju i pranje novca

Neki ekonomski analitičari idu toliko daleko da smatraju kako se na zaradi oko Instagrama i YouTubea zapravo pere nevjerojatna količina novca, pa koriste izraz “influencerska mafija”.

“Na influencere možemo gledati kako hoćemo i to je svačiji osobni stav, ali, istina je da je ovakav vid promocije postao istaknut u današnjem poslovanju”, ističe Bebić koji, budući da se tu radi o velikim iznosima i ugovorima te velikom broju korisnika kojima je dostupna ta poruka, smatra da takva vrsta sponzoriranog sadržaja treba biti jasno istaknuta i naglašena.

“Istraživanja pokazuju da vjerujemo porukama koje objavljuju korisnici na internetu – upravo zato je važno da se vidi razdjelnica između autorskog i sponzoriranog sadržaja. U okruženju gdje transparentnost postaje potreba i zaštita, smatram da regulacija ovog područja također treba biti aktivnija i ažurnija. Cilj ne treba biti samo novac, već upravo zaštita potrošača”, poručuje.

Od toga se može živjeti

Bebić ističe da je istraživanje dubinskih intervjua s odabranim hrvatskim influencerima do sada pokazalo, kako je većina ispitanika istaknula, da se od toga može živjeti (influenceri na YouTube-u).

Svjedoci smo, dodaje, i primjera i od naših influencera, ali posebno svjetskih, da se u ovoj vrsti poslovanja može jako dobro zaraditi. Tako u medijima možemo čitati o tome da određene objave istaknutih influencera dosežu i milijunske iznose.

Neki su doslovno stvorili carstvo iz online komunikacije

“Mislim da je posao influencera postao jednak bilo kojem poslovanju – koliko ugovora i angažmana dogovorite, toliko vam se zapravo isplati. Tako imamo pojedince kojima je to stvarni posao i koji su doslovno stvorili carstvo iz komunikacije na novim medijima”, kaže Bebić.

Navodi pritom primjer influencerice Chiare Ferragni koja je cijelo carstvo stvorila, te čak i svoju marku i dućane po svijetu iz fashion bloga – što je, ocjenjuje, impresivno ne samo u tom modnom, već i u komunikacijskom i marketinškom smislu.

Povratak na Net.hr