INA / guli i domaće avioprijevoznike i Vladu?

Na zahtjev Dubrovnik Airlinea AZTN je protiv INA-e pokrenula postupak utvrđivanja sprečavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja.

23.5.2011.
13:37
VOYO logo

Vijeće Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja na 74. sjednici donijelo je Rješenje kojim utvrđuje kako je INA d.d., kao jedini trgovac na veliko mlaznim gorivom i jedini pružatelj usluge opskrbe zrakoplova mlaznim gorivom JET A-1 u zračnim lukama u Hrvatskoj, ograničila tržišno natjecanje i zloupotrijebila vladajući položaj na tom tržištu u razdoblju od 21.travnja 2008. do dana izricanja Rješenja, priopćeno je u ponedjeljak.

Postupak protiv INA-e pokrenut je na zahtjev poduzetnika Dubrovnik Airline d.o.o.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijene goriva za domaće više nego za inozemne avioprijevoznike

Naime, analize su pokazale da INA nema konkurencije na tržištu trgovine na veliko mlaznim gorivima i da se nalazi u vladajućem položaju koji je u konkretnom slučaju neopravdano iskorištavala. Naime, Dubrovnik Airline i ostali kupci mlazno gorivo u Hrvatskoj mogu kupovati samo od INA-e pri čemu je usporedna analiza cijena provedena za domaće i inozemne kupce u Dubrovačkoj zračnoj luci pokazala da su cijene za domaće kupce bile više nego za inozemne.

Agencija je utvrdila da domaćim kupcima INA dvotjedno dostavlja važeći cjenik u kojem nije transparentno prikazana struktura cijene, dok inozemnim kupcima jest.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rok od tri mjeseca za izmjenu cijena

Zbog toga je transparentnost strukture prodajne cijene u slučaju domaćih kupaca znatno manja u odnosu na transparentnost cijene u slučaju inozemnih kupaca.

Među domaćim kupcima koje je Ina na ovaj način dovela u nepovoljan položaj, uz Dubrovnik Airline još su Croatia Airlines, MORH RH, Trade Air, Vlada RH, Delić Air, MUP RH itd.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vijeće AZTN-a je naložilo INA-i da u roku od tri mjeseca od dana dostave rješenja izmjeni odredbe o cijeni mlaznoga goriva u ugovorima na način da cijena bude određena na jasan, transparentan i nediskriminirajući način prema domaćim i inozemnim kupcima.

Vezani članci:

arti-201003250352006 arti-201105181038006 arti-201104280229006 arti-201105170944006 arti-201105100577006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo